نیوز سیتی!
02 دی 1401 - 15:51

حل مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه خواسته به‌حق مردم است

امام‌جمعه بادرود گفت: حل مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه به‌ویژه مشکل اشتغال و ازدواج جوانان، خواست به‌حق مردم است که از دولتمردان محترم خواهان برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر در جهت رفع این مشکلات هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی امام‌جمعه بادرود در خطبه‌های نماز جمعه بادرود، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با اتفاقات اخیر، اظهار کرد: ملت ایران مردمی هستند که در سیزدهم آبان و تشییع پیکر شهدای امنیت امسال به خیابان آمدند و انزجار خود را از آمریکا و نظام سلطه اعلام کردند.

وی افزود: دشمن به دنبال سوریه سازی و تجزیه ایران است و با تمام توان از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهد کرد که این اتفاق را رقم بزند اما ملت انقلابی و همیشه درصحنه ایران این فتنه‌ها را با تبیین حقایق انقلاب اسلامی خنثی خواهند کرد.

قاسمی تصریح کرد: ما باید در اجتماعات مختلف و در دیدار با جوانان به‌صورت چهره به چهره به جهاد تبیین بپردازیم و واقعیت‌ها و حقایق ایران قبل از انقلاب که در سیطره رژیم شاهنشاهی بود و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی که در زیر پرچم ولایت به عزت و افتخار رسیده است را به‌صورت مستند تبیین کنیم.

خطیب جمعه بادرود خاطرنشان کرد: حل مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه به‌ویژه مشکل اشتغال و ازدواج جوانان، خواست به‌حق مردم است که از دولتمردان محترم خواهان برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر در جهت رفع این مشکلات هستیم.

وی با اشاره به‌روز ملی ثبت‌احوال گفت: در طی یک‌ساله اخیر در شهرستان نطنز تعداد 423 سند ولادت تنظیم و شناسنامه نوزاد صادرشده است که 213 نوزاد پسر و 210 نوزاد دختر بوده‌اند که از این 423 نوزاد تعداد 337 نوزاد والدینشان ساکن مناطق شهری شهرستان و تعداد 86 نوزاد والدینشان ساکن مناطق روستایی بوده‌اند.

قاسمی گفت: علیرغم سختی‌های موجود و جوسازی‌هایی که در جامعه شده بحمدالله بازه مردم ولایی شهرستان پای دین و مذهب ایستاده و نام‌های مذهبی و منتسب به ائمه و معصومین را برای فرزندانشان انتخاب کرده‌اند و نکته قابل‌ذکر اینکه از مجموع 423 نوزاد تعداد 272 نوزاد والدینشان ساکن بخش امامزاده بادرود هستند و این یعنی 64/3 درصد ولادت‌ها مربوط به بخش امامزاده بادرود است.

امام‌جمعه بادرود بیان کرد: در نمایندگی ثبت‌احوال بادرود فقط با یک پرسنل ارائه خدمت می‌شود که باید با کمک مسؤولان بخش و شهرستان و عنایت و همراهی مسؤولان استانی، یک نفر نیروی دیگر به ثبت‌احوال بادرود اضافه و بقیه لوازم و امکانات مربوطه هم در این نمایندگی مجهز شود.

وی ادامه داد: در این صورت تعداد مراجعان و به تبع آن آمار کارکردها افزایش می‌یابد و می‌طلبد که جهت تسهیل و تسریع در انجام خدمات به مردم و ساکنان محترم این بخش نسبت به تأمین حداقل یک پرسنل دیگر و به تبع آن تجهیز کلیه لوازم و امکانات شناسنامه و کارت ملی در نمایندگی ثبت‌احوال بادرود تمهیدات لازم اندیشیده شود.

پایان پیام/63025/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 928588

مهمترین اخبار ایران و جهان: