نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 00:02

تعامل مطلوب دستگاه قضایی و رسانه‌ها در کرمان

کرمان - رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تعامل دستگاه قضائی و رسانه‌ها، کرمان را به استانی شاخص در حوزه اطلاع رسانی قضائی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست هم اندیشی مشاوران رسانه‌ای رئیس کل دادگستری استان کرمان با موضوع برگزاری چهارمین جشنواره رسانه و عدالت، از اصحاب رسانه استان کرمان تقدیر کرد و افزود: استان کرمان در زمینه برگزاری جشنواره رسانه و عدالت از استان‌های شاخص در کشور به شمار می‌رود و اقدامات این استان در دوره‌های گذشته؛ مورد تقدیر قوه قضائیه قرار گرفته است که این امر نشان دهنده تعامل طرفینی اصحاب رسانه و دستگاه قضائی است.

وی با اشاره به این مطلب که در سند تحول قضائی به توسعه تعاملات دستگاه قضائی توجه ویژه ای شده و ابزار این اقدام، رسانه‌ها هستند، عنوان کرد: ممکن است برخی افراد با طرح برخی بهانه‌ها ارتباط کمتری با رسانه‌ها داشته باشند اما در دستگاه قضائی استان کرمان، رسانه‌ها را مددکار و کمک کار بزرگی برای اجرای سیاست‌های قوه قضائیه می دانم.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان ضمن بیان این مطلب که رسانه‌ها با استفاده از ابزار علمی، تخصصی و تحلیلی خود می‌توانند در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی گام‌های بزرگی بردارند، اظهارداشت: با توجه به فرصت‌های موجود تا زمان برگزاری چهارمین دوره جشنواره رسانه و عدالت، می‌توان ضمن آسیب شناسی مشکلات دوره‌های گذشته در راستای ارتقای کیفی این جشنواره گام برداشت.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ادامه داد: در جشنواره رسانه و عدالت تنها به دنبال ایجاد شور و نشاط رسانه‌ای نیستیم، بلکه در کنار این هدف تلاش می‌شود که به اهدافی از جمله شناسایی رسانه‌هایی که بیشترین همکاری را با دستگاه قضائی داشته و سیاست‌های قوه قضائیه را پیگیری کرده اند، دست یابیم و در ادامه میزان تأثیرگذاری رسانه‌ها بر موضوعاتی از جمله پیشگیری از وقوع جرم، کاهش جمعیت کیفری و … را ارزیابی نمائیم.

وی اظهارداشت: پیشنهادات مختلف رسیده به دبیرخانه چهارمین جشنواره رسانه و عدالت باید به صورت کامل مورد بررسی قرار گیرد تا در نهایت به ارتقای کیفی این جشنواره بیانجامد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 905244

مهمترین اخبار ایران و جهان: