نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 14:55

اردبیل برای صنعتی شدن نیاز مبرم به دانشگاه صنعتی دارد

اردبیل- نماینده مردم اردبیل،‌ نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث دانشگاه صنعتی در استان اردبیل حق مسلم این استان است تا در مسیر صنعتی‌ شدن گام بردارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی ظهر سه‌شنبه در مراسم تکریم و معارفه رؤسای دانشگاه محقق اردبیلی جایگاه علم را در اسلام، جایگاه والا و بالا توصیف کرد و گفت: در کنار تولید علم و گره‌گشایی از مشکلات، باید فضای مناسبی را برای نقدهای سازنده به وجود آورد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از همدلی ایجاد شده در دانشگاه‌های استان اردبیل به ویژه خویشتن‌داری در حوادث اخیر اظهار کرد: دانشگاه‌های ما باید به مرکز و کانون تصمیم‌گیری تبدیل شود و بتوانیم حرکت‌های رو به جلو را شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام موسوی با انتقاد از معطل ماندن چندین ساله احداث دانشگاه صنعتی در نمین تصریح کرد: نه تنها دانشگاه صنعتی راه‌اندازی نشده بلکه جلوی فعالیت دانشگاه فناوری‌های نوین نیز در نمین گرفته شده و ما انتظار داریم تا بازگشت مجددی را در این حوزه شاهد باشیم تا دانشکده فناوری‌های نوین به جایگاه اصلی خود بازگردد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس ضرورت راه‌اندازی دانشگاه صنعتی و فعالیت مجدد دانشکده فناوری‌های نوین نمین را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کنار این مطالبه، انتظار داریم تا پروژه‌های نیمه‌تمام در دانشگاه محقق اردبیلی نیز با مدیریت توانمند و عقلانی به سرانجام رسیده و فضای مطلوبی را در پیشبرد اهداف توسعه‌ای در این دانشگاه شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 922400

مهمترین اخبار ایران و جهان: