نیوز سیتی!
01 دی 1401 - 00:32

کمبود اقلام پزشکی و درمانی در مهاباد قابل قبول نیست

ارومیه- سرپرست فرمانداری مهاباد گفت: کمبود اقلام پزشکی و درمانی در این شهرستان قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن عباسی عصر چهارشنبه در جلسه شورای مدیریت بحران تأکید کرد: اقداماتی پیشگیرانه و مراقبتی با برنامه ریزی و پیش بینی‌های لازم قبل از وقوع حوادث صورت گیرد تا بحران و تهدیدات موجود به حداقل برسد.

وی افزود: اولویت دستگاه‌های اجرایی باید رفع عواملی تهدید آمیز سلامت جامعه و جلوگیری از آسیب به شهروندان باشد تا در فصل بارش مردم دچار آزار و اذیت نشوند.

عباسی، با بیان اینکه کمبود اقلام پزشکی و درمانی قابل قبول نیست، گفت: شبکه بهداشت و درمان تمهیدات لازم برای تأمین اقلام مورد نیاز بیمارستان را پیش بینی کند.

وی، برهماهنگی و جلوگیری از موازی کاری دستگاه‌های اجرایی نیز تأکید کرد وگفت: هرگونه قطعی در ارائه خدمات رفاهی از جمله آب، برق و گاز باید با هماهنگی و اطلاع رسانی قبلی صورت گیرد.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد هم در این نشست از پیش بینی بارشها و وضعیت هوای شهرستان تا اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

محمدپور گفت: دمای هوا و بارندگی‌ها در فصل آخر سال نرمال پیش بینی می‌شود اما برای بهار بیشتر از نرمال پیش بینی شده است.

وی افزود: در سال زراعی از لحاظ بارندگی ۱۶ درصد نسبت به سال گذشته کاهش بارندگی داشتیم و پاییز امسال هم تا به امروز بارندگی ۷۰ میلیمتر کاهش داشته است.

مدیرتوزیع برق شهرستان مهاباد هم گفت: امسال خاموشی نخواهیم داشت و تلاش می‌کنیم با همکاری شهرداری برای شاخه زنی درختان اقدام کنیم.

زائر افزود: طبق دستور اداراتی که در زمینه برق و گاز صرفه جویی نکنند با آنان برخورد می‌شود.

رئیس شرکت گاز مهاباد هم بر قطع گاز مصرفی ادارات از ساعت ۱۸ به بعد تأکید کرد و گفت: با ۱۲ هزار و۵۰۰ مشترک خانگی که مصرف آنها از پله ۱۱ و ۱۲ بالاتر رفته است برخورد خواهد شد.

رئیس اداره راهداری وحمل و نقل جاده‌ای هم از اجرای طرح زمستانی از اول دی تا ۱۵ فروردین ماه در جاده‌های شهرستان و روستاها خبر داد، شهردار مهاباد هم کنترل سیلاب با ایجاد سیل بند در منطقه کهریزه شیخان با همکاری امور آب و همچنین احداث کانال انتقال آب سطحی و لایروبی مسیرهای محدوده آب ریز شهری را از اقدامات مهم شهرداری برشمرد.

صنعتی، معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری مهاباد هم گفت: موضوعات مهم مدیریت مصرف انرژی و ابلاغ بسته اضطراری توسط ادرات برق و گاز ناحیه مهاباد بود به همین منظور برای هوشمند سازی سیستم موتورخانه‌های ادارات و اماکن عمومی و مصرف سوخت در اماکن عمومی بخصوص مدارس و مکان‌های پرتردد در سطح شهر تدابیری در نظرگرفته شده است.

بهره گیری از ظرفیت صدا و سیمای مرکز مهاباد در فرهنگ سازی مصرف انرژی، اصلاح و تعریض مسیرهای روستایی و تخلیه نخاله‌های ساختمانی در محل‌های تعیین شده، از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

در ادامه جلسه هر یک از مدیران دستگاه‌های اجرایی گزارشی از آخرین وضعیت آمادگی شهرستان برای مقابله با بحران و نحوه واکنش به اتفاقات طبیعی و غیرطبیعی را ارائه کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 925644

مهمترین اخبار ایران و جهان: