نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 11:37

۱۲۰۰ زندانی با در استان بوشهر مهارت آموزی شدند

بوشهر- مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: در سال گذشته هزار و ۲۰۰ زندانی در سه شهرستان بوشهر، دشتی و دشتستان با شرکت در ۹۹ دوره آموزشی آموزش‌های فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح شنبه در نشست برنامه ریزی آموزش‌های مهارتی در زندان‌های استان بوشهر بهترین راهکار اصلاحی زندانیان را مهارت آموزی متناسب با نیاز واقعی بازار کار دانست و اظهار داشت: توجه به مهارت‌آموزی و اشتغال زندانیان باید در اولویت برنامه‌های آموزشی در سال جاری باشد.

وی با بیان اینکه ۴۲ مربی آموزش فنی و حرفه ای در حوزه مهارت آموزی در زندان‌های استان فعالیت دارند، اضافه کرد: به دنبال ارتقای کمی و کیفی مهارت آموزی مددجویان از طریق هم افزایی و تعامل بین بخشی برای توسعه مهارت آموزی با ایجاد رشته‌های جدید متناسب با نیازهای روز بازار کار هستیم تا منجر به اشتغال آفرینی شود.

دراهکی با اشاره به اینکه زمینه برای مهارت آموزی ۱۵۰۰ مددجوی زندان‌های استان در سال جاری محیا است، اظهار داشت: طرح ایجاد و راه اندازی مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای زندان در دستور کار بررسی و مطالعه کارشناسی قرار گرفته تا با ایجاد رشته‌های جدید به زندانیان مهارت‌های نوین و کاربردی ارائه و در زمینه کسب درآمد برای تأمین معیشت خانواده مددجویان گام‌های اساسی برداشت.

آموزش ۳۹ حرفه مختلف

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با تاکید بر اینکه توجه به مهارت‌آموزی و اشتغال زندانیان با هدف کاهش جمعیت کیفری و به حداقل رساندن بازگشت مجدد زندانیان در اولویت برنامه‌های آموزشی است، گفت: آموزش زندانیان علاوه بر غنی سازی اوقات سبب کسب مهارت مددجویان در دوران محکومیت شده تا پس از طی محکومیت وبا حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد کسب و کاری راه اندازی و وارد بازار کار شده و بازگشتی شرافتمندانه و سعادتمند به آغوش خانواده و اجتماع داشته و فرد مثمر ثمر برای خود، خانواده و جامعه باشند.

وی به آموزش ۳۹ حرفه مختلف در زندان‌های استان اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری تنوع حرفه ای های آموزشی در زندان‌ها به بیش از ۵۰ حرفه خواهد رسید.

دراهکی با بیان اینکه بسترسازی مناسب برای اشتغال پایدار در زندان‌ها عامل مؤثر در پیشگیری و قطع چرخه بزه در جامعه است، تصریح کرد: اشتغال به کار زندانیان بهترین مسیر اصلاح و تربیت و زمینه‌ساز یک زندگی سالم برای فرد و خانواده آن‌ها است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1150500

مهمترین اخبار ایران و جهان: