نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 12:45

بهبود وضعیت سفره مردم با تحقق شعار سال/ استاندار کرمانشاه: امسال طرح‌های اشتغالزا در اولویت هستند

تحقق «مهار تورم و رشد تولید» و دیده شدن اثر آن در سفره مردم، تنها وظیفه دولت یا مجلس و یا نهاد و سازمان دیگری نیست، بلکه این موضوع با همه افراد جامعه سرکار دارد و همه در تحقق شعار سال متولی امر هستند و در استان کرمانشاه هم با اولویت قرار دادن طرح‌های اشتغالزا، این هدف با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سنت نامگذاری شعارها برای هر سال از سال ۱۳۷۳ آغاز شده و تاکنون هر سال به نامی از طرف رهبر معظم انقلاب مزین می‌شود به طور کلی شعارهای ۲۰ سال اخیر را به سه بخش می‌توان تقسیم کرد.

بخش اول؛ شعارهای سیاسی، مذهبی، مناسبتی مانند سال امام خمینی(ره)، سال پیامبر اعظم(ص) و سال عزت و افتخار حسینی. اما بخش دوم دسته‌بندی شعارهای سال‌های گذشته شامل شعارهای تلفیقی و ترکیبی می‌شود مانند سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، سال وجدان کاری و انضباط اجتماعی، سال همبستگی ملی و مشارکت عمومی. و بخش سوم شعارهای سال‌های گذشته شامل شعارهای صرفا اقتصادی می‌شود مانند سال مبارزه با اسراف، ایجاد اشتغال مفید و مولد، سال همت مضاعف و کار مضاعف، سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، سال تولید پشتیبانی و مانع‌زدایی، سال تولید دانش‌بنیان اشتغال‌آفرین و امسال سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده است.

نامگذاری سال با عنوان‌های مختلف چه ضرورتی دارد

براساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی تعیین سیاست‌های کلی نظام و تدوین نقشه راه کشور از وظایف رهبر معظم انقلاب است و مقام معظم رهبری با تعیین شعار سال در دو بخش مردم و کارگزاران نظام را به یک مسئله خاص و محوری برای حل مشکلات کشور رهنمون می‌شوند.

اما با این اقدام جدی یعنی نامگذاری سال امکانات و توانمندی‌های کشور به سمت آن موضوع خاص هدایت می‌شوند و از سوی دیگر موضوع جنگ ترکیبی دشمن که امروز مطرح می‌شود با محوریت اقتصاد علیه این نظام با وضع تحریم‌های ظالمانه؛ تولید ملی و نظام تصمیم‌گیری کشور را هدف قرار گرفته و متأسفانه اقتصاد به علت‌های متعدد از جمله تحریم‌ها به بازسازی اساسی نیاز دارد. در واقع رهبری معظم انقلاب با این نامگذاری‌های سال در نظر دارند تمام اذهان، اندیشه‌ها و امکانات کشور را به سمت حل مسائل اقتصادی فراخوانند.

بدون تردید تولید برای شکوفایی و در سفره مردم دیده شدن، با موانع جدی روبه‌رو است که باید برای رفع آن‌ها با حداکثر توان تلاش کرد به عنوان مثال تحریم‌ها و فشارهای خارجی مانند قاچاق کالا، تکیه اقتصاد بر فروش نفت، تمرکز نداشتن نظام بانکی برروی بخش‌های تولیدی، نبود نظارت و برخورد اثربخش و بازدارنده و نبودن مجازات‌ها و در نهایت شعاری برخورد کردن با شعار سال آن را فرمانی و نقشه راه ندیدن از جمله موانع جدی بر سر راه تولید می‌باشد.

حس مسؤولیت و مسؤولیت‌پذیری نامگذاری سال‌ها دارای اهمیت زیادی است؛ چون هم هدف را مشخص می‌کند هم وظیفه را. در نامگذاری سال‌ها نمی‌توان گفت دولت یا مجلس و یا نهاد و سازمان دیگری به صورت اختصاصی متولی هستند بلکه این موضوع با همه افراد جامعه سرکار دارد و همه در تحقق شعار سال متولی امر هستند.

رهبر معظم انقلاب بسیج همه امکانات کشور در جهت دستیابی به مهار تورم را ضروری دانستند و اظهار داشتند: «ایجاد رشد اقتصادی نتایج بسیار خوبی برای کشور خواهد داشت از جمله این نتایج کنترل تورم و فراهم شدن رفاه عمومی برای مردم خواهد بود.»

نامگذاری سال‌ها به خصوص امسال با  عنوان «مهار تورم و رشد تولید»در زمینه گسترش فرهنگ متولی‌گری و مسؤول بوده همه در قبال آن اهمیت دارد، بطوریکه محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در این رابطه اشتغالزایی و رشد تولید را اولویت استان طی امسال عنوان کرده است.

صحرایی اظهار کرد: شعار سال برای کشور به‌عنوان یک هدف مشخص و دقیق باید با نهایت توان اجرایی شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به نیازهای استان و لزوم تقویت تولید در این هدف رشد تولید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و همه تلاش‌ها در مسیر این هدف با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

وی افزود: در این راستا همه حوزه‌های صنعت معدن،کشاورزی، اصناف و بازار، مشاغل مختلف و تمامی احاد جامعه موضوع مهار تورم و رشد تولید را با جدیت پیگیری خواهند کرد و نیاز به حمایت همه جانبه از سوی مدیران استانی و مردم دارد.

صحرایی در پایان، گفت: باید برای اقتصاد و اشتغال استان یک برنامه‌ریزی منسجم و اثرگذار طراحی شود و در تمامی عرصه‌ها بر فعالیت‌های اشتغالزا در استان تمرکز شود و در چارچوب قانون اقدامات مختلفی جهت تحقق شعار سال انجام شود.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1129244

مهمترین اخبار ایران و جهان: