نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 21:17

اقتصاد مقاومتی الگوی نظام برای رفع مشکلات اقتصادی است

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی الگوی نظام برای رفع مشکلات اقتصادی مطرح شده و هرساله نیز بخشی از اقتصاد مقاومتی در مضامین مختلف همچون دانش‌بنیان و مهار تورم مورد توجه قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردستان، اظهار داشت: مقام معظم رهبری برای هرسال یک راهبرد کلی و مسئله جدی کشور را به‌عنوان شعار سال انتخاب کرده و این شعار را به‌عنوان اینکه تمام فعالیت‌های کلی نظام یک هدف‌گیری داشته باشند، مطرح می‌کنند.

وی افزود: حدود ده سال یا بیشتر است که مباحث اقتصادی اولویت کشور قرار دارد و مخصوصا اقتصاد مقاومتی الگوی نظام برای رفع مشکلات اقتصادی مطرح شده و هرساله نیز بخشی از اقتصاد مقاومتی در مضامین مختلف همچون دانش‌بنیان و مهار تورم مورد توجه قرار می‌گیرد.

طباطبایی‌نژاد در خصوص ارتباط میان رشد تولید و مهار تورم، خاطرنشان کرد: ارتباط میان مهار تورم و رشد تولید ممکن است یک ارتباط معکوس نیز باشد یعنی اینکه مهار تورم باعث کمی تولید شود ولی در حقیقت آن مهار تورمی مدنظر قرار دارد که جلوی رشد تولید در کشور را نیز نگیرد و آن نگاهی که رهبر انقلاب نیز در مهار تورم دارند این است که مهار تورم باعث توقف تولید نشود.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در موارد مختلف از جمله پرداخت تسهیلات، تسهیل دریافت مجوزهای بنگاه‌های اقتصادی که در گذشته مصوب شده بود و همچنین دیگر موارد حمایت‌های خود را از تولیدکنندگان دارد.

وی در خصوص کمک مجلس به دولت در راستای تحقق شعار سال، تاکید کرد: مجلس از جهات مختلف می‌تواند به دولت کمک کند که یک مورد در تصویب بودجه است و امسال نیز توسط مجلس شورای اسلامی سعی شده که سقف بودجه حفظ شود همچنین در قانون‌گذاری و دادن لایحه‌ها می‌تواند به دولت کمک کند.

طباطبایی‌نژاد یادآور شد: مجلس شورای اسلامی در جهت نظارت، تولید قوانین، قانون بودجه و برنامه هفتم که در پیش است و نوشته خواهد شد، کمک‌یار دولت خواهد بود.

پایان پیام/۶۳۱۳۵/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1172944

مهمترین اخبار ایران و جهان: