نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 20:20

آبشار نیاسر در صدر بازدیدها از جاذبه های گردشگری توابع کاشان

کاشان - رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان گفت: آبشار نیاسر در صدر بازدیدهای نوروزی مسافران و گردشگران توابع شهرستان کاشان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر احمد دانایی نیا پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر گردشگران و مسافران نوروزی به کاشان اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۷۵ هزار نفر از آثار تاریخی بخش‌های توابع شهرستان بازدید کرده اند.

وی ابراز داشت: این آمار از تاریخ ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۱ تا پایان روز هشتم فروردین ۱۴۰۲ بر اساس بازدید از ۱۸ اثر تاریخی، طبیعی، مذهبی و موزه‌ها در سه شهر برزک، قمصر و نیاسر می‌باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان تصریح کرد: دربخش نیاسر ۱۴۹ هزار و ۸۸۵ نفر بازدید صورت گرفته که در این بین آبشار نیاسر با بازدید ۶۹ هزار و ۹۰۰ نفر، رتبه اول بازدید گردشگران را در بین آثار تاریخی توابع کاشان دارا می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: باغ تاریخی تالار با ۵۵ هزار و ۲۰۰ نفر بازدید و چارتاقی نیاسر ۲۱ هزار و ۴۵۰ نفر بازدید، در رتبه‌های بعدی بازدید میهمانان نوروزی قرار دارند.

دانایی نیا تاکید کرد: در بخش قمصر ۱۸ هزار و ۶۸۳ بازدید صورت گرفته که در این بین باغ پرندگان با ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر بازدید، امامزاده پیر داوود با دو هزار و هشت نفر بازدید و امامزاده پیرسلیمان با یک هزار و ۳۷۵ نفر بازدید در مکان‌های اول تا سوم بازدید مسافران نوروزی در بخش قمصر قرار دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه از بخش برزک نیز شش هزار و ۹۸۶ بازدید توسط گردشگران و مسافران نوروزی صورت گرفته افزود: بقعه باباافضل مرق با دو هزار و ۹۰۸ نفر بازدید، امامزاده سراج الدین با یک هزار و ۱۱ بازدید و تپه قلعه برزک با ۹۷۹ بازدید در رتبه‌های اول تا سوم بخش برزک قرار دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1116700

مهمترین اخبار ایران و جهان: