نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 20:20

اولیا یاریگر مدارس در برگزاری منظم کلاس‌ها باشند

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: اولیای دانش‌آموزان در ۴۵ روز باقیمانده از سال تحصیلی بهتر است یاریگر مدیران مدارس باشند تا کلاس‌های آموزشی و تربیتی به شکل منظم برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری عصر دوشنبه در جلسه شورای مدیران و معاونان آموزش و پرورش در اردبیل اظهار کرد: از امروز ۲۶۰ هزار دانش‌آموز استان اردبیل بار دیگر در فضای مدارس شور و نشاط خاصی را ایجاد کردند و امیدواریم تداوم کلاس‌های حضوری دانش‌آموزان را با همراهی اولیای دانش‌آموزان و استقبال شایسته مدیران و معلمان در این فضاها شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: ۲ هزار و ۵۵۰ مدرسه در قالب ۱۱ هزار کلاس درس در ۱۴ فروردین میزبان دانش‌آموزان بودند تا بعد از تعطیلات، فضای سالم تربیتی و آموزشی را برای آنها فراهم کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در ۴۵ روز باقیمانده تا امتحانات نوبت دوم، حضور حداکثری دانش‌آموزان و یاریگری اولیا، پدران و مادران می‌تواند آموزش و پرورش را در انجام امور آموزشی و پرورشی کمک‌کار باشد.

صفری افزود: در فصل بهار در کنار برنامه‌های آموزشی، اردوهای دانش‌آموزی نیز برای نسل آینده در نظر گرفته شده تا یک روند مطلوب یادگیری و یاددهی را شاهد باشیم.

وی در مورد ساعات آموزشی نیز خاطرنشان کرد: به روال سابق فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس را شاهد خواهیم بود و هیچ‌گونه تغییری در ساعات شروع مدارس به وجود نیامده است.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: مدیران مدارس و همکاران فرهنگی به شکل جدی با فراهم کردن شرایط و بسترهای لازم آموزشی و پرورشی برای دانش‌آموزان سعی می‌کنند تا شرایط تحصیل حضوری آنها فراهم آید و بر اساس آئین‌نامه‌های اجرایی مدارس امور تدریس بر مبنای ساحت‌های ۶ گانه به پیش می‌رود.

وی از اولیای دانش‌آموزان به عنوان یاریگران آموزش و پرورش یاد کرد و ادامه داد: در کنار تلاش معلمان، شایسته است اولیا نیز برنامه‌ها و فرآیند یاددهی و یادگیری را همراهی کرده و در این زمینه کمک‌کار باشند.

صفری بیان کرد: هیچ‌گونه تغییر ساعات شروع مدارس را در سال‌جاری شاهد نیستیم و طبق روال گذشته ساعات شروع مدارس انجام می‌شود و تغییری در روند شروع مدارس ایجاد نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: امیدواریم در یک فضای مطلوب تحصیل دانش‌آموزان را تا پایان امتحانات نوبت دوم شاهد باشیم و دانش‌آموزان بتوانند از فضای آموزشی و تربیتی استفاده کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1125800

مهمترین اخبار ایران و جهان: