نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 00:12

آمادگی دستگاه قضایی اردبیل برای توسعه حمایت‌های حقوقی از کارگران

اردبیل- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه قضایی اردبیل برای توسعه حمایت‌های حقوقی از کارگران به ویژه زنان سرپرست خانوار آمادگی لازم را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی عصر دوشنبه در بازدید از کارخانه‌ای در اردبیل اظهار کرد: دستگاه قضائی اردبیل برای توسعه حمایت‌های حقوقی از کارگران به ویژه زنان سرپرست خانوار، برگزاری کارگاه‌های آموزشی رایگان در موضوعات مختلفی مانند مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های فرزندپروری، آموزش‌های قبل از ازدواج و همچنین مددکاری و مشاوره‌های روانشناسی و ارشاد و معاضدت قضائی رایگان آمادگی لازم را دارد.

وی افزود: توسعه و رونق تولید و اشتغال با توجه به بخش قابل توجهی از آسیب‌های اجتماعی و جرایم استان با بیکاری یا فقدان درآمد کافی به ویژه نقش و تأثیر آن بر طلاق و فروپاشی خانواده‌ها، از ضروریات امروز استان است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری استان اردبیل ضمن اشاره به اقدامات دستگاه قضائی در حمایت از سرمایه گذاری، افزود: ایجاد زمینه برای رونق تولید و اشتغال از اهم اموری است که مدیریت علمی و کارآمد در بخش‌های مربوطه را می‌طلبد.

آفاقی با اشاره به ارزش کار در آموزه‌های دینی، تلاش برای کسب روزی حلال را بزرگترین عبادت و وسیله تقرب به خدا دانست و افزود: اعتبار عمل کارآفرینان همچون ارزش عمل کارگران، ستودنی و دارای حسنات بی شماری است.

به گزارش خبرنگار مهر در این بازدید حاج محمدی، مدیر اجرایی کارخانه نیز با قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضائی در احیای مجموعه، طی گزارشی به وضعیت نامطلوب گذشته و تعطیلی‌ها، بدهی‌ها و نارضایتی‌های گسترده اشاره کرده، افزود: پس از کش و قوس‌های فراوان و دست به دست شدن کارخانه از مالک به اشخاص و بانک و مستأجران طی سالیان متمادی که همراه با رویدادهای مختلفی چون رکود و اعتراضات و خسارات فراوان بوده، از تیرماه سال جاری و با ورود صندوق حمایت از صنایع دولت شاهد روند رو به رشد و توسعه مجموعه هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 993888

مهمترین اخبار ایران و جهان: