نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 10:11

۲۳۰ نیاز فناورانه صنایع استان سمنان شناسایی شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: از فجر ۱۴۰۰ تا دهه فجر امسال، ۲۳۰ نیاز فناورانه صنایع این استان شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا باقری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به حوزه دانش‌بنیان اظهار کرد: طی یک سال گذشته، ۲۳۰ نیاز فناورانه در راستای کمک فناورانه به بنگاه‌های تولیدی و صنعتی شناسایی و هشت نیاز فناورانه رفع شده است.

وی بیان کرد: طی یک سال گذشته، زون‌های تخصصی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای استقرار شرکت‌ها و واحدهای دانش‌بنیان ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به اینکه امسال ۱۶ واحد صنعتی مستعد دانش‌بنیان شدن شناسایی شد، افزود: ۵۳ واحد دانش بینان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان مستقر هستند که ۹ واحد در سال ۱۴۰۱ دانش‌بنیان شدند.

وی ادامه داد: امسال با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان، ۱۲ شرکت دانش‌بنیان در تورهای صنعتی حضور یافتند و برای ۱۱ شرکت فناور در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی سمنان نمایشگاه دائمی راه‌اندازی شده است.

باقری با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا نیازمند حمایت‌های جدی‌تری هستند، اضافه کرد: در قالب فن بازار منطقه‌ای به ۱۶ شرکت دانش‌بنیان به‌منظور بازاریابی کمک شده است.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1019500

مهمترین اخبار ایران و جهان: