نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 16:01

احداث ۴ هزار مسکن ملی در قزوین / قزوین جزو ۳ شهر گران حوزه مسکن

فرماندار قزوین گفت: در قالب طرح اقدام ملی مسکن ۴ هزار و ۲۵۰ واحد مسکن ملی در شهرستان قزوین ساخته شده که عمده این واحدها در شهر جدید مهرگان قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، عباس کاظمی امروز در نشست خبری با خبرنگاران و فعالان رسانه استان قزوین که در سالن سالن جلسات شهید اللهیاری فرمانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: کمبود شدید زمین در شهر قزوین موجب شده که قزوین یکی از 3 شهر گران کشور در حوزه مسکن باشد، تا جایی که می‌بینیم که قیمت خانه و مسکن در قزوین در برخی مناطق از تهران هم گران‌تر است.

وی با اشاره به اقدامات دستگاه‌های عمرانی برای تولید مسکن در شهرستان قزوین گفت: این اقدامات در 2 بعد مسکن روستایی و مسکن شهری دنبال شده که در حوزه مسکن روستایی در طرح هادی 29 روستا بازنگری کردیم و بنیاد مسکن هم به 697 متقاضی ساخت مسکن در روستاها تسهیلات پرداخت کرده است.

فرماندار قزوین اضافه کرد: در حوزه مسکن شهری هم محور کار ما اجرای طرح‌های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن است که در قالب طرح اقدام ملی مسکن 4 هزار و 250 واحد مسکن ملی در شهرستان قزوین ساخته شده که عمده این واحدها در شهر جدید مهرگان قرار دارند.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه اجرای نهضت ملی مسکن هم 16 هزار و 700 نفر متقاضی در محدوده شهرستان قزوین داریم که هنوز واحدی در قالب نهضت ملی دریافت نکرده‌اند و بنا بر زمان‌بندی اداره‌کل راه و شهرسازی حدود 400 واحد مسکونی از بهمن‌ماه به آنها تحویل داده خواهد شد. در ضمن در اقبالیه هم 1170 متقاضی نهضت ملی مسکن داریم.

امکان ساخت 250 واحد مسکونی در باغ عمران اقبالیه فراهم شد

کاظمی همچنین از رفع مشکل اهالی فاز یک منطقه باغ عمران اقبالیه خبر داد و گفت: 80 میلیارد تومان اعتبارات مصوب ریاست‌جمهوری برای ایجاد انشعابات آب، برق و گاز این منطقه اختصاص داده شده و به این ترتیب امکان ساخت 250 قطعه زمین با کاربری مسکونی در این منطقه فراهم شده است.

وی همچنین درباره آب‌رسانی و برق‌رسانی به روستاهای شهرستان قزوین گفت: در قالب آب‌رسانی به 70 روستای دارای تنش آبی در استان قزوین 5 هزار و 300 مورد آب‌رسانی با تانکرهای سیار داشتیم و در زمینه برق‌رسانی نام 5 هزار و 300 مشترک برق جدید در شهرستان قزوین ثبت شده است.

تولید 254 هزار تن محصولات کشاورزی راهبردی در قزوین

فرماندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام‌شده در حوزه اشتغال‌زایی شهرستان قزوین اشاره کرد و افزود: تعهد شهرستانی ایجاد 10 هزار و 680 شغل بوده که تا امروز 9 هزار و 123 شغل ایجاد شده و به این ترتیب تاکنون تعهد اشتغال شهرستان قزوین 85.5 درصد تحقق پیا کرده است. ضمن 288 فقره وام مشاغل خانگی پرداخت و مجوز راه‌اندازی 501 مورد اشتغال خانگی صادر شده است.

کاظمی در ادامه با اشاره به تولید بیش از 254 هزار تن محصولات کشاورزی راهبردی در شهرستان قزوین ادامه داد: 78 درصد این محصولات ذرت علوفه‌ای، 17 درصد گندم و 5 درصد هم جو و کلزا هستند. در ضمن امسال 23.5 هزار تن خرید تضمینی گندم در شهرستان داشتیم که معادل 13.2 درصد خرید تضمینی گندم در کل استان بود.

وی همچنین از توزیع 3 هزار و 550 تن کالاهای اساسی در بازار شهرستان قزوین خبر داد و گفت: در این حوزه 7 هزار و 900 فقره بازرسی داشتیم که 3 هزار و 200 فقره بازرسی فقط از واحدهای نانوایی شهرستان صورت گرفته است.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 965644

مهمترین اخبار ایران و جهان: