نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 12:59

ثبت و ضبط ۲ هزار خاطره والدین شهدا در مازندران

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از ثبت، ضبط صوتی و تصویری ۲ هزار مورد از خاطرات والدین معزز شهدا و جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد مازندران تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران،کمیل کهنسال طی گفت‌وگویی از ثبت، ضبط صوتی و تصویری ۲ هزار مورد از خاطرات والدین معزز شهدا و جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد مازندران تا پایان سال جاری خبر داد و  اظهار کرد: خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان عزیز گنجینه‌های ارزشمندی هستند که می‌توانند خاطرات دلاورمردان عرصه هشت سال دفاع مقدس را برای نسل‌های آینده بازگو کنند.  

وی با تأکید بر ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه کردن آن در جامعه، گفت: در سال گذشته ۳۰۰ مورد از تاریخ شفاهی پدران بزرگوار و مادران صبور شهدا و همچنین جانبازان سرافراز ۷۰ درصد استان ثبت و ضیط شده است.  

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران بیان کرد: در سال جاری بر اساس سهمیه ابلاغی بنیاد مرکز و با هماهنگی این اداره‌کل، تاکنون با هزار و ۳۵۰ تن از والدین عزیز شهدا و جانبازان ۵۰ تا ۷۰درصد مصاحبه در قالب صوت و تصویر صورت گرفته و تحویل بنیاد مرکز شد و این روند همچنان ادامه دارد.  

کهنسال با بیان اینکه نگاه ما این است که تاریخ شفاهی تمامی والدین معظم شهدای مازندران باید جمع‌آوری و ضبط شود، یادآور شد: خانواده‌های معزز شهدا سندهای پرافتخار کشور ما هستند و نامشان باید همیشه در صفحات تاریخ انقلاب اسلامی ایران بدرخشد. 

وی یادآور شد: مصاحبه با والدین شهدا و جانبازان عزیز به صورت مستند کوتاه ۵ تا ۷ دقیقه‌ای تدوین شده و از شبکه سیمای مرکز مازندران در حال پخش است.  

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس
شناسه خبر: 965188

مهمترین اخبار ایران و جهان: