نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 20:31

۱۸۴ هزار کردستانی عضو تعاونی هستند

سنندج- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: هم‌اکنون یک‌هزار و ۹۳۸ تعاونی با عضویت ۱۸۴ هزار نفر در استان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کردستان، فرزاد پیشکاری اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد از جمعیت استان از خدمات مختلف وزارت کار بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون یک‌هزار و ۹۳۸ تعاونی با عضویت ۱۸۴ هزار نفر در استان وجود دارد، افزود: تعاونی‌های استان تاکنون برای ۱۷ هزار و ۴۶۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده اند.

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان کردستان اظهار داشت: انجام برنامه‌ها و طرح‌ها در قالب تعاونی‌ها می‌تواند بازخورد و نتیجه بهتری در موفقیت طرح‌ها و پایداری اشتغال ایجاد شده دارد.

پیشکاری افزود: اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بستری برای حضور تعاون در عرصه اقتصاد را فراهم کرده و دولت سیزدهم به صورت ویژه حمایت از بخش تعاون را در دستور کار خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: ترویج آموزش نقش مهمی در موفقیت تعاونی‌ها دارد در همین راستا ارتقای مهارت و دانش اعضا و مدیران تعاونی‌های استان از نکات مهمی است که مورد توجه قرار گرفته و تاکنون بیش از ۷ هزار و ۵۴۵ نفر ساعت دوره آموزش حضوری شامل آموزش‌های تخصصی، مدیریتی و حقوقی برای اعضای تعاونی‌ها در سطح استان برگزار شده است.

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان کردستان افزود: امیدواریم توجه و نگاه ویژه به تعاونی‌های زمینه اشتغال پایدار برای جوانان استان کردستان را بیش از پیش فراهم آورد تا شاهد تحقق رسالت این بخش در رسیدن به سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد کشور باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 941288

مهمترین اخبار ایران و جهان: