نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 15:51

«عربستان سعودی» از بازی با آتش دست بردارد

یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن به عربستان سعودی توصیه کرد که به واقعیت های شکل گرفته در صحنه یمن اذعان کرده و شرایط جدید در این کشور را بپذیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «محمد صالح النعیمی» از اعضای شورای عالی سیاسی یمن وابسته به دولت نجات ملی یمن، امروز شنبه تاکید کرد: تمایل عربستان سعودی برای پایان دادن به جنگ با شرایط خودش، تنها آرزوهایی است که بر خلاف منطق، واقعیت موجود و حقایق تاریخی است.

النعیمی که با شبکه المسیره گفتگو می کرد در ادامه تاکید کرد: ما به رژیم سعودی می گوییم که از بازی کردن با آتش، دست بردارد.

عضو شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: رژیم سعودی نمی تواند حقوق ملت یمن را نادیده بگیرد و با ابزارهای مانند صلح و یا جنگ این حقوق را از ما سلب نماید.

النعیمی تاکید کرد: رژیم سعودی باید بپذیرد که مردم یمن واقعیتی متفاوت از آنچه قبل از قیام ۲۱ سپتامبر وجود داشت، را با اراده خود تحمیل کرده اند.

گفتنی است آتش بس نظامی و انسان دوستانه در یمن که با ابتکار سازمان ملل برقرار شده بود، از سه ماه پیش به پایان رسیده است و از آن زمان تاکنون رژیم سعودی حملاتی را علیه یمن انجام داده است. در این مدت محاصره همه جانبه یمن نیز از سوی سعودی ها ادامه داشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 945800

مهمترین اخبار ایران و جهان: