نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 23:36

رفع آلایندگی صنایع فعال در استان سمنان/ نصب فیلتر اجباری شد

سمنان- معاون عمرانی استاندار سمنان از تلاش برای رفع آلایندگی صنایع فعال در این استان خبر داد و گفت: صنایع مکلف به استفاده از فیلترهای هوا هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حمیدی شامگاه یکشنبه در نشست خبری با حضور رسانه‌ها به میزبانی استانداری درباره آلودگی هوا همزمان با روزهای پایانی پائیز و ابتدای زمستان به خصوص در غرب استان سمنان بیان کرد: طبق بررسی‌ها ذرات گرد و غبار نخستین منشا آلودگی هوا در سمنان است.

وی دومین منشا آلودگی در سمنان را آلودگی صنعت دانست و تاکید کرد: برای رفع آلودگی صنایع فعال در استان نشست‌های متعددی برگزار و راهکارهایی نیز ارائه شده است.

معاون عمرانی استاندار سمنان از تلاش برای رفع آلایندگی صنایع فعال در این استان خبر داد و گفت: صنایع مکلف به استفاده از فیلترهای هوا هستند تا بتوانیم شاهد کاهش آلودگی کارخانه‌ها به خصوص در غرب استان باشیم.

حمیدی افزود: هر چند منشا اصلی آلودگی هوا در سمنان غبار و ریزگردها هستند اما خودروها نیز سومین آلاینده هوای سمنان در کنار ریزگردها و کارخانه‌ها محسوب می‌شود که باید تلاش برای استاندارد سازی خودروها و سوخت را صورت داد.

وی با بیان اینکه تغییرات اقلیمی مهمترین موضوعی است که سبب پدید آمدن عواملی مانند خشکسالی، ریزگردها و… شده است، بیان داشت: همه دستگاه‌ها و مردم برای کاهش آلاینده‌ها باید دست به دست هم دهند.

معاون استاندار سمنان به مسکن به مثابه یکی از تلاش‌های خوب دولت در استان اشاره کرد و بیان داشت: مراحل ساخت مسکن ملی در بسیاری شهرها و روستاهای آغاز شده است.

حمیدی درباره راهکارهای مقابله با خشکسالی نیز بیان کرد: نصب کنتور هوشمند برای چاه‌های آب در استان به صورت جدی دنبال می‌شود تا بتوانیم برداشت و استحصال یا همان مصرف را مدیریت بهتری کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1006200

مهمترین اخبار ایران و جهان: