نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 12:32

اهدای زمین به ۵۱ خانواده سه فرزندی در دهاقان

دهاقان _ فرماندار شهرستان دهاقان گفت: زمین مسکونی و سفر به مشهد مقدس به ۵۱ خانواده سه فرزندی و یک خانواده شش فرزندی در دهاقان اهدا شد.

علی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کشور در حال حرکت به سمت سالمندی است؛ در آینده نیز نبود جمعیت جوان مشکل ساز خواهد بود پس فرزندآوری گامی برای رفع این مشکل است و ایمان به رزاق بودن پروردگار و توکل بر او، فرزند آوری را سهل و شیرین می‌کند.

وی درباره مسئله مهم افزایش جمعیت، افزود: جوانی جمعیت و فرزند آوری از مسائل اولویت دار جامعه محسوب می‌شود که نیاز به فرهنگ سازی دارد و قشر جوان سرمایه کشور محسوب می‌شوند.

فرماندار شهرستان دهاقان تصریح کرد: مقام معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود نسبت به افزایش جمعیت و تحقق این موضوع در طی سال‌های اخیر تأکید داشته اند، و از همین روی، امتیازاتی از جمله واگذاری زمین را به خانواده‌های دارای سه فرزند اختصاص داده‌اند و خوشبختانه در شهرستان دهاقان شاهد ۵۱ خانواده سه فرزندی و یک خانواده شش فرزندی جوان هستیم.

رابطه مستقیم ورزش و جوانی جمعیت

وی با اشاره به اینکه بین جوانی جمعیت و ورزش رابطه مستقیمی وجود دارد، عنوان کرد: شهرستان دهاقان در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله بوکس و ورزش باستانی زورخانه‌ای، جوانان با استعدادی را پرورش داده است و این برای ما و مردم افتخار بزرگی است و قطعاً جمعیت جوان نقش اصلی وعمده در زمینه‌های ورزش ایفا می‌کنند.

جمشیدیان افزود: در شهرستان دهاقان محدودیت‌هایی در راستای امکانات و تجهیزات ورزشی وجود داشت، که خوش‌بختانه با مشارکت خیرین، صنایع و پیگیری شهرستان و استان، بودجه ورزشی بالغ بر ۷ میلیارد ریال در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار گرفته است که امیدواریم شاهد افزایش استعدادهای بیشتری در حوزه ورزش در شهرستان دهاقان باشیم.

وی الحاق ۶٠ هکتار زمین برای حل مشکلات زمین در شهرستان دهاقان را سبب رشد و توسعه شهری دانست و گفت: کمبود زمین و مسکن در شهرستان باعث شد تا در راستای رفع این مشکل، زمین‌هایی برای ساخت ۱۴۰۰ واحد مسکونی برای طرح جهش مسکن، به ویژه مسکن محرومین، جوانی جمعیت و خانواده شهدا و ایثارگران اختصاص یابد و مورد استفاده قرار گیرد.

جمشیدیان از حضور پزشکان متخصص در بیمارستان دهاقان خبر داد و افزود: نبود پزشک متخصص منجر به مراجعه مردم دهاقان به شهرهای مجاور سده بود اما با پیگیری‌های انجام شده، نسبت به یک سال گذشته شاهد حضور پزشکان متخصص در شهرستان هستیم و امیدواریم که از این پس شرایط بهتری را هم در شهرستان شاهد باشیم.

عملیات اجرایی فاضلاب مسکن مهر دهاقان آغاز شد

فرماندار شهرستان دهاقان درباره اینکه مشکل فاضلاب مسکن مهر سال‌ها بود که مردم این محله را دچار رنج و عذاب کرد، تصریح کرد: پس از سال‌های متمادی که شاهد رنجش و تقاضای مردم جهت راه‌اندازی فاضلاب مسکن مهر بود بالاخره پس از جلسات متعدد خوشختانه با پیگیری‌های مکرر و تقسیم کاری که انجام شد، طی هفته‌های گذشته عملیات اجرایی برای حل این مشکل آغاز شده است.

وی حمایت از سرمایه‌گذاران را لازم و ضروری برشمرد و تاکید کرد: برای شهرک صنعتی جمبزه، الحاقیه ۷٠ هکتار زمین دریافت شد و پس از ۱۲ سال، ۲۰ میلیارد تومان نیز به شهرک صنعتی پوده اختصاص داده شد تا شاهد افزایش اشتغال‌زایی درسطح شهرستان باشیم.

جمشیدیان جوانی جمعیت را نیاز به ترویج دانست و اعلام کرد: دولت برای موضوع جوانی جمعیت و تسهیل ازدواج جوانان، مزایا و امتیازاتی از جمله اهدای یک پلاک زمین برای خانواده‌های دارای سه فرزند در سال ۱۴۰۰ تا کنون که واجد شرایط هستند، در نظر گرفته است و به همین منظور طی مراسمی در حضور مردم شهرستان دهاقان شاهد قرعه‌کشی ۵۱ خانواده دهاقانی در این راستا بودیم.

شایان ذکر است در شهرستان دهاقان، از خانواده‌ای که دارای ۶ فرزند بودند تجلیل به عمل آمد و یک پلاک زمین به آنان اهدا شد، هم‌چنین به ۵۱ خانواده دارای سه فرزند، که واجد شرایط بودند، علاوه بر اهدای پلاک زمین، قول سفر زیارتی به مشهد مقدس داده شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1356300

مهمترین اخبار ایران و جهان: