نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 14:07

ثبت نام بیش از ۲۸۰۰ نفر در چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم

گرگان-رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: دو هزار و ۸۰۹ نفر به عنوان متسابق در مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم ثبت نام کردند.

حجت‌الاسلام ابوالفضل کوهساریان در گفتگو با خبرنگار مهر از پایان ثبت نام چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در گلستان خبر داد و اظهار کرد: ثبت نام این دوره از دوره مسابقات قرآن کریم همزمان با سراسر کشور از ۱۵ اردیبهشت تا ۱۶ خرداد در استان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه دو هزار و ۸۰۹ نفر به عنوان متسابق در استان ثبت نام کردند، افزود: این متسابقین در ۱۳ رشته آوایی، انفرادی و گروهی و چهار رشته معارفی ثبت نام کردند.

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: از مجموع ثبت نام کنندگان حدود دو هزار نفر در رشته‌های معارف (ترجمه یس و الرحمن)، معارف قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه شرکت کردند.

وی ادامه داد: در رشته آوایی شامل ترتیل، قرائت، حفظ کل، حفظ ۲۰ جز، ۱۰ جز و ۵ جز، دعاخوانی، اذان، همسرایی و همخوانی هم ۸۰۰ نفر ثبت نام کردند.

کوهساریان اظهار کرد: مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در گلستان در دو منطقه شرق و غرب استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقه در شهرهای علی آباد، گرگان، آق قلا، کردکوی، بندرترکمن و بندرگز که به عنوان شهرهای غرب استان محسوب می‌شود بخش برادران روز ۱۸ تیرماه و بخش خواهران در روز دوشنبه ۱۹ تیرماه در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) گرگان برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: متسابقین شرق استان در شهرهای گنبد کاووس، رامیان، آزادشهر، مینودشت و کلاله در روز چهارشنبه ۲۱ تیر بخش خواهران و در روز جمعه ۲۳ تیر ماه بخش برادران در امامزاده یحی بن زید (ع) با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت که نفرات برتر به مرحله استانی راه پیدا خواهند کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1310744

مهمترین اخبار ایران و جهان: