نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 17:54

مشکل تأمین برق واحدهای صنعتی حل شده است/ احیا ۱۰۰ واحد صنعتی

همدان- مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان همدان گفت: مشکل تأمین برق شهرک‌ها و واحدهای صنعتی استان همدان حل شده است.

به گزارش خبرنکار مهر، احمد شانیان ظهر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به حرکت استان به سمت رشد واحدهای صنعتی اظهار داشت: خوشبختانه در ۱۸ ماه گذشته با احیا ۱۰۰ واحد صنعتی، معدنی و رشد ۲۶ درصدی صدور پروانه استان همدان به سرعت در حال تبدیل به صنعتی شدن است.

وی افزود: امروز ما مشکل نیروی کار در واحدهای صنعتی داریم و اگر به شهرک‌های صنعتی استان مراجعه کنید با کمبود نیروی کار مواجه هستند.

وی با اشاره به حل شدن مشکل برق شهرک‌ها و واحدهای صنعتی گفت: نسبت به سال قبل که با قطعی مکرر برق کارخانه‌های استان مواجه بودیم امسال این مشکل برطرف شده و دیگر با قطعی ناگهانی برق که خسارت‌های سنگینی را به دستگاه‌های کارخانه‌های می‌زد مواجه نیستیم.

شانیان خاطرنشان کرد: امروز در هفته تنها یک روز به مدت ۱۲ ساعت از ۱۱ ظهر تا ۱۱ شب برق واحدهای صنعتی برای کمک به بخش خانگی قطع می‌شود که واحدها می‌توانند این روز را به تعطیلی واحد و یا تعمیر دستگاه‌های خود بپردازند همچنین با توجه به اینکه برق قلب تپنده صنعت بوده و با توجه به رشد روزافزون واحدهای صنعتی استان، به زودی یک نیروگاه ۵۰۰ مگابایتی در شهرستان ملایر راه‌اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به اختلال در سامانه ۱۲۴ بیان کرد: این اختلال‌ها که شاید در طول هفته اتفاق بیافتد از حیطه استانی خارج بوده و این سامانه از مرکز دچار مشکل می‌شود اما این سامانه در استان با برون‌سپاری که انجام شده صبح و ظهر آماده ثبت شکایات شهروندان است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان همدان عنوان کرد: ما در شهر همدان تنها ۱۰ بازرس داریم که به قطع باتوجه به گستره نظارت باید تلاش کنیم نظارت بیشتر به سمت مردمی شدن حرکت کند و بیش از پیش سامانه ۱۲۴ رونق بگیرد.

شانیان با اشاره به جلوگیری از خام فروشی معادن گفت: امروز خام فروشی در همدان به زیر ۲ درصد رسیده و در بعضی از صنایع و معادن ما حتی مواد اولیه نیز وارد می‌کنیم.

وی افزود: با تمام توان در این مدت تلاش کرده‌ایم تا جلوی خام فروشی را در استان بگیریم همچنین حقوق دولتی معادن نیز در دولت سیزدهم با رشد ۴۰۰ درصدی همراه شده است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه در صادرات هم رشد قابل توجهی را شاهد هستیم، بیان کرد: بخشی از صادرات ما خارج از گمرک همدان ثبت و انجام می‌شود که آماری از این صادرات در دسترس نیست اما صادراتی که از گمرک همدان انجام می‌شود در یک سال گذشته ۲۰۰ درصد نسبت به دوران مشابه رشد داشته است.

شانیان خاطرنشان کرد: همچنین در بخش خوشه‌های خورد نظیر پوشاک، چرم و مبل و منبت نیز شاهد رشد صادرات هستیم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مد و پوشاک اسلامی بیان کرد: سال گذشته شاهد استقبال بیش از ۴۰ هزار نفر با توجه به محدودیتی که این نمایشگاه در یکی از هتل‌های شهر برگزار شد بودیم.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان همدان عنوان کرد: امسال نیز ۲۳ و ۲۴ تیر ماه دومین نمایشگاه مد و پوشاک اسلامی بانوان در همدان برگزار خواهد شد.

شانیان با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر حل شدن مشکل کارخانه کیوان همدان گفت: ما پیگیری‌های زیادی برای حل مشکل این کارخانه انجام داده‌ایم و در حال حاضر کارخانه با ۱۰ درصد ظرفیت خود فعال شده است.

وی ادامه داد: مالک و سرمایه‌گذار این مجموعه مشکلاتی دارند که ما با به طور کامل موانع موجود را به استاندار همدان اعلام کرده‌ایم.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان همدان با اشاره به حل شدن مشکل خوراک پتروشیمی هگمتانه بیان کرد: مشکلات اصلی پتروشیمی هگمتانه بین مالک، سرمایه‌گذار و سهامداران بود و امروز این مشکلات حل شده و خوراک این پتروشیمی نیز فراهم شده است.

وی افزود: ما به دنبال ایجاد واحدهای صنعتی بزرگ در استان نظیر کارخانه شیشه خودرو، پتروشیمی سینا و فاز دوم پتروشیمی هگمتانه هستیم تا بیش از پیش بتوانیم استان را به سمت صنایع حرکت دهیم.

شانیان با اشاره به خبر کشف معدن لیتیوم در همدان بیان کرد: خبر کشف این معدن بازتاب‌های ملی و بین‌المللی زیادی داشت تا جایی که حتی باعث شد قیمت جهانی این ماده کاهش پیدا کند.

وی تأکید کرد: علی‌رغم گمانه‌زنی‌های مختلف ذخیره این معدن ۸ و نیم میلیون تن لیتیوم است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان همدان با اشاره به راه‌اندازی اردوی راهیان پیشرفت برای خبرنگاران گفت: از اصحاب رسانه می‌خواهیم در بیان مشکلات صنعت و رفع موانع یاری‌رسان ما باشند به همین دلیل ما اردوی راهیان پیشرفت را برای بازدید خبرنگاران از شهرک‌ها و واحدهای صنعتی و معادن برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

شانیان افزود: امیدواریم بتوانیم در جهت تحقق شعار سال در دولت مردمی در بخش صنعت پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین به توسعه و پیشرفت روزافزون دست پیدا کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311488

مهمترین اخبار ایران و جهان: