نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 11:38

پیش‌بینی ثبت‌نام 70 هزار دانش‌آموز کردستانی در برنامه‌های اوقات فراغت

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ثبت‌نام 70 هزار دانش‌آموز استان در برنامه‌های اوقات فراغت شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هاشم ناظمی‌جلال در مراسم آغاز به کار طرح تابستانه و اوقات فراغت دانش‌آموزان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و با زنده نگهداشت یاد و خاطر شهدا، اظهار کرد: یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش به عنوان دستگاه عظیم تعلیم و تربیت در کشور و به تبع آن استان موضوع فعالیت‌های تابستانی و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش آموزش و پرورش در شرایط امروز غنی کردن و هدایت درست اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: استفاده نامناسب از فضای مجازی که گاهی اوقات افسار گسیخته است به دغدغه اصلی اولیا و مربیان تبدیل شده است.

ناظمی‌جلال خاطرنشان کرد: بهترین شیوه برای هدایت فعالیت‌های تابستانی و اوقات فراغت دانش‌آموزان شرکت در دوره‌های طراحی شده‌ای است که از سوی آموزش و پرورش و نهادهای مرتبط با کار کارشناسانه تعریف و اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه تربیت بدون توقف رشد و هدایت دانش‌آموز ایرانی در پرتو همیاری نهادهای تربیتی شعار تعیین شده امسال است، گفت: نهادها و ارگان‌های مختلفی که متولی اوقات فراغت هستند با مجموعه آموزش و پرورش هماهنگ باشند تا یک وحدت رویه در برگزاری برنامه‌ها ایجاد شود.

مدیرکل اموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه تا این لحظه 394 پایگاه تابستانی در سامانه اعلام آمادگی کرده و مشغول ثبت‌نام دانش‌آموزان هستند، افزود: تا این لحظه بیش از 12 هزار 500 دانش‌آموز در کلاس‌های تابستانی و پایگاه‌های مختلف ثبت‌نام کرده‌اند.

ناظمی‌جلال عنوان کرد: با توجه به جمعیت 320 هزار دانش‌آموزان استان پیش‌بینی ما مشارکت 70 هزار دانش‌آموز در کلاس‌ها و فعالیت‌های تابستانی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: بهره‌برداری بیش از 90 درصد از محیط‌های ورزشی طرح شهید سلیمانی این نوید را به ما می‌دهد که فعالیت‌های تابستانی امسال نسبت به سال‌های گذشته متفاوت‌تر و از کمیت و کیفیت بیشتری بهره‌مند خواهد بود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1305200

مهمترین اخبار ایران و جهان: