نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 11:58

تقویت ارتباط با نسل جوان محور برنامه‌های طرح اوقات فراغت باشد

مدیر ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: برقراری ارتباط خوب با نسل جوان محور برنامه‌های طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهزاد کیامهر مدیر ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در نخستین جلسه ستاد اوقات فراغت کانون‌های مساجد که با هدف بررسی و اجرای طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» برگزار شد، با اشاره به اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت در سطح کانون‌های مساجد اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان گسترده‌ترین و مردمی‌ترین نهاد فرهنگی ظرفیت قابل توجهی در زمینه اوقات فراغت بر عهده دارد.

وی به ضرورت برنامه‌ریزی و آسیب‌شناسی این حوزه اشاره کرد و گفت: ایام تابستان بهترین فرصت برای جذب جوانان و نوجوانان در مسجد است و لازم است همه بخش‌های ستادی برای برنامه‌ریزی اوقات فراغت وفاق و همدلی لازم را داشته باشند تا برنامه‌های این ایام با کیفیت لازم و بر مبنای نیازسنجی هر کانون اجرا شود.

وی افزود: شناخت نیازها، برنامه‌ریزی دقیق برای بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با چشم‌انداز تربیت نیروی مسجدی، برنامه‌ریزی برای جذب و گرایش هرچه بیشتر آن‌ها به مسجد و فعالیت‌های مسجدی از مهم‌ترین اولویت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

وی با اشاره به برنامه‌های ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در افزایش ظرفیت‌های غنی‌سازی اوقات فراغت افزود: تلاش می‌شود با برگزاری جلسات با فرمانداران هر شهرستان زمینه بهره‌مندی اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت‌های ادارات و سازمان‌های دولتی از جمله ورزش و جوانان، کتابخانه‌های عمومی، آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه ای، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ... بیش از پیش فراهم شود.

مدیر ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با بیان اینکه مخاطبان اصلی کانون‌ها را کودکان، نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: برقراری ارتباط خوب با نسل جوان باید محور برنامه‌های طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باشد.

کیامهر همچنین به اجرای طرح ملی «مسجد؛ کانون نشاط» نیز اشاره کرد و افزود: بهره‌گیری از فرصت اوقات فراغت، کادر‌سازی و توجه به نسل نو، خودجوش بودن، توسعه منابع و هم افزایی با سایر دستگاه‌ها از جمله محورهای عملیاتی برنامه‌های اوقات فراغت امسال است.

وی، ضرورت برنامه‌ریزی برای شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی را به متولیان طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یادآور شد و بر عملیاتی کردن فرامین رهبر معظم انقلاب بویژه جهاد تبیین در راستای اعتلای سیاسی جامعه و ارتقا بصیرت سیاسی نسل جوان از دیگر بخش‌های طرح اوقات فراغت کانون‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1280044

مهمترین اخبار ایران و جهان: