نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 16:19

افزایش ۱۱.۴ درصدی ولادت در آستارا

آستارا- رئیس اداره ثبت احوال شهرستان آستارا از روند کاهشی آمار طلاق در این شهرستان خبر داد و گفت: آمار سه ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته، افزایش ۱۱.۴ درصدی ولادت را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نقدی نسب ظهر پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آستارا با اشاره به فراوان‌ترین نام‌های منتخب در سال گذشته برای نوزادان اظهار کرد: ماهلین برای دختران و آراد برای پسران بیشترین فراوانی را در سال گذشته داشته است.

وی افزود: نام‌های انتخاب شده برای نوزادان پسر با بیشترین فراوانی در سال گذشته به ترتیب آرسام، آیسان، آیهان، نویان، شاهان، علیسان، رایان، آریان است.

رئیس ثبت احوال آستارا اضافه کرد: برای دختران به ترتیب اسامی نیلا، جانان، آنیل، دلوین، نفس، آینور، باران، نورا، بیشترین فراوانی در میان اسامی منتخب برای نوزادان متولد شده در سال گذشته است.

نقدی نسب بیان کرد: بر اساس آمارهای ثبت احوال امسال در حوزه ولادت، استان گیلان با نرخ منفی ۶.۸ درصدی و شهرستان آستارا با نرخ مثبت ۱.۶ درصدی روبرو بوده است.

وی افزود: در حوزه وفات نیز در شهرستان نرخ رشد منفی بوده و پس از کرونا تعداد مرگ و میر کمتر شده، به طوری که فوتی‌ها ۵۹۵ نفر در سال ۱۴۰۰ و ۵۴۶ نفر در سال ۱۴۰۱ بوده که ۸.۲ درصد کاهش فوت در شهرستان و ۱۶ درصد در استان را شاهد بودیم.

رئیس اداره ثبت احوال به آمار ازدواج در آستارا اشاره کرد و گفت: آمار ازدواج در آستارا نیز نسبت به استان بهتر بوده، به طوری که نرخ رشد استان ۶.۶ درصد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ منفی بوده ولی در آستارا ۷.۱ درصد مثبت بوده است.

وی افزود: ۵۶۰ فقره ازدواج در سال ۱۴۰۰ ثبت شده که در ۱۴۰۱ به ۶۰۰ فقره رسید، همچنین ۲۸۸ فقره طلاق در ۱۴۰۰ و ۲۴۶ فقره در سال ۱۴۰۱ داشتیم که آمار طلاق در آستارا با کاهش ۱۴.۶ درصدی مواجه بوده در حالی که این آمار در استان گیلان افزایش ۱.۳ درصد داشته است.

نقدی نسب ادامه داد: آمار سه ماهه نخست امسال هم نسبت به سال گذشته شامل افزایش ۱۱.۴ درصدی ولادت و کاهش ازدواج و طلاق بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302200

مهمترین اخبار ایران و جهان: