نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 12:04

آموزش مهارت‌های زندگی اسلامی به سوادآموزان فارس

شیراز- معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس از انعقاد تفاهم نامه همکاری با حوزه علمیه خواهران استان برای ارائه آموزش مهارت‌های زندگی اسلامی در کلاس‌های سوادآموزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید احمدی در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک نهضت سوادآموزی و حوزه علمیه خواهران استان در خصوص توسعه مهارت‌های و سبک زندگی اسلامی، گفت: برای تحقق مفاد این تفاهم نامه و تهیه برنامه عملیاتی کارگروه تخصصی تشکیل می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس افزود: حوزه سوادآموزی فارس برای نیل به اهداف متعالی خود نیازمند مشارکت و همکاری بیش از پیش سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها است.

وی تصریح کرد: مشارکت و همکاری معاونت سوادآموزی با دستگاه‌های مختلف از جمله؛ دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد، اداره کل زندان‌ها، ستاد اقامه نماز، بسیج سازندگی، جهاد کشاورزی، اداره آموزش و پرورش استثنایی و بخشی از اقدامات برای کیفی سازی آموزش‌های نهضت سوادآموزی است.

احمدی، توسعه کمی آموزش‌ها را از دیگر اهداف معاونت سوادآموزی دانست و ادامه داد: آموزش ۳۰ هزار بی‌سواد در یک سال، از برنامه‌های اصلی سوادآموزی فارس است.

وی گفت: کار آموزش را بیش از دو هزار و ۸۰۰ آموزشیار برعهده دارد لذا بر اساس این تفاهم‌نامه حوزه علمیه خواهران در ارائه نوع آموزش‌ها، با آموزشیاران همکاری خواهند کرد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس افزود: انعقاد تفاهم نامه همکاری این معاونت با حوزه علمیه خواهران استان فارس برای شناسایی و جذب بی سوادان و ارائه آموزش مهارت‌های زندگی اسلامی در کلاس‌های سوادآموزی، صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ساجدی مدیر حوزه علمیه خواهران فارس هم در این جلسه گفت: امروزه توجه به مسائل فرهنگی از دغدغه‌های اصلی است و حوزه علمیه می‌تواند از ظرفیت خوب دانش آموختگان خود برای ارائه آموزش‌ها به سواد آموزان استفاده کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1312644

مهمترین اخبار ایران و جهان: