نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 13:22

افزایش نظارت بر ناوگان حمل مواد معدنی در استان بوشهر

بوشهر- معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از افزایش نظارت بر ناوگان حمل مواد معدنی در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شهابی صبح دوشنبه در نشست کارگروه ساماندهی حمل مصالح معدنی و ساختمانی اظهار داشت: رانندگان ناوگان حمل و نقل مواد معدنی که نسبت به جابه‌جایی بار در مسیرهای مواصلاتی استان اقدام می‌کنند، ملزم به دریافت بارنامه و کارت هوشمند هستند.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر افزود: ناوگان سنگین از جمله کامیون و تریلی که تحت پوشش بارنامه قرار می‌گیرند، ایمنی تردد آنها در مسیرهای ارتباطی استان ارتقا می‌یابد، چرا که ملزم به دریافت کارت هوشمند و معاینه فنی خودرو می‌شوند.

شهابی یادآور شد: بیشترین معادن استان در شهرستان‌های دشتی، دشتستان، دیر و کنگان می‌باشند که در قالب گشت‌های کنترل و نظارت، باسکول‌های سیار و همچنین چهار سیستم توزین در حال حرکت در پلیس راه‌ها بر آن نظارت می‌شود.

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده تخلف اضافه تناژ، ضمن اعمال قانون و پرداخت جریمه خسارت وارده بر راه، بار اضافی تخلیه و نسبت به توقیف ناوگان اقدام می‌شود.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر با اشاره به کشف ۷۵ تخلف اضافه تناژ در استان از ابتدای سال یادآور شد: میزان اضافه تناژ شناسایی شده ۲۱۰ تن بوده است.

وی تصریح کرد: برای ترمیم و بهسازی یک کیلومتر از راه‌های تخریب شده، اعتبار بسیار بالایی نیاز است که قبض جریمه‌های صادره پاسخگوی این خسارت‌ها نیست، از این رو مقرر شده از مبدا و شروع بارگیری ناوگان در معادن، بر تناژ آن نظارت صورت بگیرد.

استان بوشهر حدود ۱۶۰ معدن فعال با ظرفیت اسمی استخراج ۲۰ میلیون تن در سال است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1295288

مهمترین اخبار ایران و جهان: