نیوز سیتی!
25 دی 1402 - 14:50

انهدام باند قاچاق سوخت در زنجان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان از شناسایی و انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کشور به ارزش 330 میلیارد ریال و دستگیری 5 نفر متهم خبر داد.

حسین بدری، رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: افزایش قاچاق و توزیع خارج از شبکه سوخت و فرآورده‌هایan> نفتی، مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان را بر آن داشت که منشا و شبکه‌هایan> اصلی این پدیده شوم را شناسایی و در راستای دستگیری سر باند و اعضای اصلی  آنها اقدامات لازم را بکار گیرند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان با اشاره به تلاش شبانه‌روزی ماموران در این زمینه افزود: در پی کشف مقدار 514 هزار لیتر سوخت عرضه خارج از شبکه توزیع، ماموران برای شناسایی شبکه جرم و رصد و بررسی علت این موضوع با انجام کار اطلاعاتی فنی و پیچیده و شبانه‌روزی چندماهه موفق به شناسایی یک شبکه متخلف در امر قاچاق فراورده‌هایan> نفتی شدند.
وی تصریح کرد: افراد این شبکه با همکاری و تبانی یک شرکت معتبر حمل‌ونقل، بار نامه‌ها را بصورت صوری صادر و ماهیت محموله‌ها سوخت را با عناوینی همچون روغن‌پایه و... تنظیم و تحویل رانندگان می‌دادند.
بدری خاطرنشان کرد: باتوجه‌به بررسی‌هایan> بعمل آمده، مستندات به دست آمده و اعترافات خود متهمان، در بازه زمانی سال‌هایan> 1400 تا 1401، عرضه خارج از شبکه تعداد 89 محموله فراورده نفتی برای ماموران محرز که با احتساب هر محموله 25 هزار لیتر جمع محموله‌هایan> قاچاق شده بالغ بر 2 هزار و 225 لیتر برآورد شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان ادامه داد: کارشناسان ارزش ریالی سوخت قاچاق شده توسط این باند طی دو سال را در مجموع بیش از 330 میلیارد ریال برآورد کردند.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1638644

مهمترین اخبار ایران و جهان: