نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 10:26

80 درصد معتکفان خراسان جنوبی دانش آموزان بودند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: امسال 80 درصد معتکفان استان دانش آموزان بودند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه مدرسه انقلاب در دبیرستان دخترانه علوم و معارف صداری بیرجند اظهارداشت: امسال اعتکاف خراسان جنوبی بسیار پر شورتر از سال قبل برگزار شد به طوری که شاهد افزایش ۱۰ هزار نفر در این مراسم معنوی بودیم.

وی با بیان این که امسال ۲۱ هزار و ۵۵۶ نفر در مراسم معنوی اعتکاف خراسان جنوبی شرکت کردند افزود: آمار معتکفان سال قبل ۱۰ هزار و ۵۲ نفر بود و ۸۰ درصد معتکفان امسال دانش آموزان استان بودند.

وی با اشاره به رشد ۸۶.۵ درصدی اعتکاف در خراسان جنوبی ادامه داد: در جلسه ای که با حضور روسای تبلیغات اسلامی شهرستان ها برگزار شد ۱۳ دلیل برای این افزایش اعلام شد که یکی از آن ها حضور معلمان و مدیران به همراه دانش آموزان در این مراسم معنوی بود.  

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و جلسات پرسش و پاسخ در مدارس استان خبر داد و گفت: گروه راویان امیدی که در دبیرستان صداری بیرجند راه اندازی شده است باید از حصار این مدرسه خارج شده و به دیگر محافل و مجالس از جمله مساجد سطح شهر برود و به روایت گری افول آمریکا در این چهل سال و پیشرفت ایران اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون بپردازد.

سالاری مکی به دانش آموزان راوی امید مدرسه صداری بیرجند قول داد اگر روایت گریشان را به خارج از مدرسه تسریع دهند برای آن ها اردوی زیارتی و تفریحی به مشهد مقدس خواهد گذاشت.

وی به روایت داستان دانش آموزی پرداخت که در زمان جنگ پول خرید کمپوت را برای رزمندگان دفاع مقدس نداشته اما قوطی خالی را چند مرتبه شسته و با نامه ای برای زرمندگان به جبهه می فرستد و همین قوطی خاکی لیوان آب زرمندگان می شود تا به نوبت از آن آب بخورند.

پایان پیام/


 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1662344

مهمترین اخبار ایران و جهان: