نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 11:10

تجلیل از خانواده سردار شهید مصدق طاهری در اهواز

آیین تجلیل از خانواده معظم سردار شهید مصدق طاهری یکی از فرماندهان سپاه خرمشهر در دوران دفاع مقدس با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در اهواز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیین تجلیل از خانواده معظم سردار شهید مصدق طاهری یکی از فرماندهان سپاه خرمشهر در دوران دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در اهواز دیار سردار سرلشکر شهید علی هاشمی برگزار می‌شود.

این برنامه روز سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1402 همزمان با ایام‌الله دهه فجر از ساعت 19:30 آغاز می‌شود که جمعی از ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و بسیجیان سلحشور نیز در این برنامه حضور می‌یابند.

آیین تجلیل از خانواده سردار شهید مصدق طاهری از شهدای دوران دفاع مقدس استان خوزستان در اهواز، زیباشهر، خیابان شهید قپانی‌زنگنه، جنب مسجد حضرت مهدی(عج) برگزار می‌شود که همگان یاد و خاطره این شهید گلگون کفن را گرامی می‌دارند.

در آیین تجلیل از خانواده معزز سردار شهید مصدق طاهری، حجت‌الاسلام سیدعباس جعفرنژاد از خطبای استان خوزستان در جمع اهالی دیار شهید بیژن ماسوریان، شهید خالد ماموسیان و شهید بهزاد جلیلی سخنرانی می‌کند.

در این آیین معنوی که در آستانه برگزاری کنگره ملی 24000 هزار شهید استان خوزسستان برگزار می‌شود زیارت عاشورا توسط حاضران زمزمه خواهد شد و حسن صفری از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) استان خوزستان نیز به مرثیه‌سرایی می‌پردازد.

آیین تجلیل از خانواده معزز سردار شهید مصدق طاهری از سوی هیئت رهروان شهدای استان خوزستان که مسئولیت آن بر عهده سیدعباس موسوی برادر شهید سیدطاهر موسوی است انجام می‌شود.

سردار شهید مصدق طاهری فرزند زلفعلی از بنیانگذاران جهاد دانشگاهی استان خوزستان است که در تاریخ بیستم خردادماه سال 1333 در منطقه نفت سفید استان خوزستان دیده به جهان گشود.

وی پس از پشت نهادن دوران تحصیل در مدرسه، در رشته خاک شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز پذیرفته شد و تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ادامه داد.

این دلیرمرد قشقایی پس از شهادت سردار سرلشکر شهید سید محمدعلی جهان‌آرا و سردار شهید سید عبدالرضا موسوی در دوران دفاع مقدس فرماندهی سپاه خرمشهر را به عهده گرفت و در روز شنبه 18 بهمن‌ماه سال 1365 در اهواز به شهادت رسید.

شهید مصدق طاهری در هنگام شهادت 32 ساله بود و مسؤولیت معاونت دفتر قضایی سپاه یکم کربلا را بر عهده داشت که پیکر پاکش در قطعه 2 گلزار شهدای اهواز، ردیف 5، مزار 27 آرام گرفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1661188

مهمترین اخبار ایران و جهان: