نیوز سیتی!
27 دی 1402 - 23:29

ایجاد کمپ برای عملیات جستجو و نجات 3 کوهنورد مفقود در ارتفاعات شیرمردان سراب

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی گفت: جستجو و نجات3 کوهنورد مفقود در ارتفاعات روستای شیرمردان شهرستان سراب، با جستجوی تیم‌های عملیاتی استان، جمعیت هلال‌احمر سراب و کوهنوردان سرابی، ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حمید منجم مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی امروز در گفت و گو  با خبرنگاران اظهار کرد: این عملیات از روز دوشنبه ۲۵ دی ماه، پس از گزارش مفقودی این سه کوهنورد آغاز شد. کوهنوردان از دامنه‌های مشرف به حوزه اردبیل صعود کرده بودند، اما به دلیل شدت برف و کولاک، راه بازگشت خود را گم کردند.

وی ادامه داد: امروز کمپ موقتی برای تسریع بیشتر جستجو در منطقه شیرمردان ایجاد شده و بولدوزر راهداری هم درکنار نجاتگران بمنظور بازکردن راه‌های مسدود شده حضور دارد.

منجم گفت: سه تیم جستجو و نجات جمعیت هلال‌احمر شهرستان سراب و هیئت کوهنوردی به منطقه شیرمردان اعزام شدند. از دیروز نیز سه گروه امداد و نجات کوهستان از تبریز نیز به این تیم‌ها اضافه شدند.

وی اضافه کرد: این گروه‌ها با استفاده از تجهیزات پیشرفته از جمله پهپاد، سگ زنده یاب و امدادگران باتجربه در حال جستجو و نجات کوهنوردان مفقود هستند.

هادی پهلوانی رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سراب گفت: با وجود ادامه شرایط نامساعد جوی، عملیات جستجو و نجات با جستجوی تیم‌های عملیاتی ادامه دارد و امیدواریم هر چه زودتر این کوهنوردان پیدا شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1641500

مهمترین اخبار ایران و جهان: