نیوز سیتی!
26 دی 1402 - 16:33

حفظ سلامت جامعه با مشارکت همه جانبه میسر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت هم افزایی و همگرایی دستگاه‌ها در بالا بردن سطح بهداشت و درمان مردم تاکید کرد و گفت: پایداری و حفظ سلامت جامعه تنها با مشارکت و همگرایی همه جانبه ممکن و میسر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عصر امروز دومین کارگروه زیستی شورای پدافند غیرعامل استان گیلان با حضور محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از مسوولان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد. 

در این نشست گزارشی از اقدامات لندفیل سراوان، وضعیت تصفیه خانه سراوان و زباله سوز، اقدامات پیرامون مدیریت پسماند عفونی مراکز درمانی، ایمنی آب شرب شهرستان رشت، وضعیت پشته آئدس، اقدامات دستگاه‌های اجرایی پیرامون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و همچنین احداث بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی رشت مواردی مطرح و تبادل نظر شد. 

محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشگاه متولی اصلی تامین و پایداری سلامت هست، اظهار کرد: نخستین اقدام در این رابطه در کنار پایداری سلامت و ارتقای نظام سلامت، تلاش برای کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و مدیریت صحیح و با دقت مدیریت پسماند عفونی و بیمارستانی است. 

وی با بیان اینکه حفظ و ارتقای سلامت نیازمند تلاش همه جانبه است، افزود: باید مدیریت بهداشتی و درمانی در استان گیلان به گونه‌ای پیش رود تا ما شاهد حاکمیت سلامت در جامعه با مشارکت همه جانبه باشیم. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت هم افزایی و همگرایی دستگاه‌ها در بالا بردن سطح بهداشت و درمان مردم تاکید کرد و گفت: پایداری و حفظ سلامت جامعه تنها با مشارکت و همگرایی همه جانبه ممکن و میسر می‌شود. 

آشوبی با اشاره به اقدامات رضایت بخش دستگاه‌های متولی در مدیریت پسماند لندفیل سراوان بیان کرد: اقدامات انجام شده در لندفیل سراوان و همچنین تصفیه خانه نسبت به گذشته قابل قیاس نیست و امیدبخش است. 

وی همچنین به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیرامون ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم منطقه سراوان اشاره کرد و افزود: در این مرکز خدمات سلامت بر خلاف مراکز جامع سلامت در استان، به صورت تخصصیی در دو نوبت صبح و عصر به مردم خدمت ارائه می‌کند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اقدامات قابل توجه نظام سلامت در جهت پیشگیری و کنترل پشه آئدس، گفت: یک پشه آئدس در صورت‌عدم کنترل و انتشار می‌توانست حداقل به ۲۰ نفر نیش بزند و در چنین حالتی روزانه هزاران نفر به این پشه آلوده و بار بیماری ناشی از انتقال بیماری پشه آئدس به شکل باور نکردنی در منطقه گسترش پیدا می‌کرد. 

گفتنی است در این نشست جمعی از مسؤولان، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و همچنین کارشناسان دستگاه‌های متولی، چالشها، موانع و همچنین راهکاری‌های لازم جهت حفظ و ارتقای سطح بهداشت و سلامت استان را تبیین و تشریح کردند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1639988

مهمترین اخبار ایران و جهان: