نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 18:59

بعد از مدت‌‌ها؛ اقدامی اساسی برای ترویج هنر منبت در آباده

با هدف ترویج و آموزش منبت در بین دانش‌آموزان، کلاس منبت در مدرسه صمیمی شهرستان آباده افتتاح شد و در ادامه ۱۰۰ کلاس کارگاهی دیگر در مدارس سطح شهرستان برای آموزش هزار دانش‌آموز آغاز به کار می‌کند تا بعد از مدت‌ها لقب شهرجهانی منبت فقط در حد اسم باقی نماند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آباده، با هدف ترویج و آموزش منبت در بین دانش‌آموزان، کلاس منبت در مدرسه صمیمی شهرستان آباده افتتاح شد و در ادامه ۱۰۰ کلاس کارگاهی دیگر در مدارس سطح شهرستان برای آموزش هزار دانش‌آموز آغاز به کار می‌کند تا بعد از مدت‌ها لقب شهرجهانی منبت فقط در حد اسم باقی نماند.

 ریاست آموزش و پرورش شهرستان آباده در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: به دنبال برنامه‌ریزی اداره آموزش و پرورش در جهت حمایت از صنعت منبت و آشنایی نسل جدید با این حرفه در آباده، این کارگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود تا ان‌‌شالله درسال آینده دانش‌آموزان منبتکار به عنوان محور این حرفه در شهرجهانی منبت ایفای نقش کنند.

کریمی افزود: گفتنی است یکی از دغدغه هنرمندان شهر آباده، دور بودن نوجوانان با هنرهای اصیل شهر آباده است و ممکن است در سال‌های دور این هنرها به فراموشی سپرده شود که با این اقدام آموزش و پرورش می‌توان از آن جلوگیری کرد.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1648744

مهمترین اخبار ایران و جهان: