نیوز سیتی!
08 بهمن 1402 - 20:08

سهم ۴۰درصدی خراسان رضوی از صادرات کالا به ترکمنستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سهم استان خراسان رضوی از کل صادرات ایران به کشور ترکمنستان در 8ماهه امسال ۴۰درصد از 300میلیون دلار کل این صادرات است.

امیررضا رجبی در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: ایران بعد از امارات، ترکیه و چین چهارمین صادرکننده کالا به کشور ترکمنستان است.

 مدیرکل صمت خراسان رضوی با اشاره به برداشته شدن محدودیت های مرزی با کشور ترکمنستان، افزود: اکنون شرایط مراودات تجاری خراسان رضوی با کشور ترکمنستان مطلوب است.

وی تصریح کرد: خراسان رضوی در بازه ۸ ماهه نخست سال جاری 117 میلیون دلار کالا به ترکمنستان صادر کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 26 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل صمت خراسان رضوی، سهم استان خراسان رضوی از کل صادرات ایران به کشور ترکمنستان در 8ماهه امسال را 40درصد از 300میلیون دلار کل این صادرات اعلام کرد.

وی اقلام عمده صادراتی خراسان رضوی به کشور ترکمنستان را لوله و پروفیل، میله‌های آهنی، سیب‌زمینی تازه، قند و شکر، سیمان، کفپوش، سیب، تخته، اسکلت‌های فلزی، قیر، لوله و پروفیل‌های توخالی، رنگ و رزین، پلی‌اتیلن، کیسه، دترژنها، کاشی، شیرینی و شکلات و ورقهای پلیمرهای اتیلن عنوان کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1652544

مهمترین اخبار ایران و جهان: