نیوز سیتی!
10 دی 1402 - 19:59

فعالیت 35 رشته صنایع دستی در بردسکن

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بردسکن گفت: 35 رشته از انواع رشته های صنایع دستی در شهرستان بردسکن فعال هستند.

حسین علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسکن اظهار کرد: صنایع دستی ایران علاوه بر سابقه تاریخی هفت هزارساله از تنوع و جذابیت و زیبایی خاصی برخوردار است که می تواند به عنوان یکی از تولیدات مهم هنرمندان در توسعه گردشگری و مبادلات فرهنگی نقش به سزایی داشته باشد.

 

علیزاده با بیان اینکه در جهت ترویج فعالیت های صنایع دستی دوره های آموزشی خاص این رشته ها برگزار شده است افزود: با هدف تقویت صنایع دستی شهرستان در سال جاری تعداد ۸ کلاس در سه رشته صنایع دستی در روستاهای شهرستان برگزار شده است و دو کلاس نیز در شهر شهرآباد و روستای ظاهرآباد در حال برگزاری است. تعداد ۸۵ نفر از علاقه مندان به هنرهای سنتی آموزش ها را فراگرفته اند و گواهی مهارت آنها از طریق معاون صنایع دستی استان صادر و تحویل هنرمندان شده است.

علیزاده از فعال بودن ۳۵ رشته صنایع دستی در شهرستان خبرداد و گفت: تاکنون ۳۵ رشته صنایع دستی در شهرستان فعال می باشد و با توجه به تأکید ریاست جمهوری اسلامی مبنی بر تولید و ایجاد اشتغال پایدار، امسال ۲۳ میلیارد ریال به تعدادی از هنرمندان شهرستان از محل منابع مشاغل خانگی که مصوب کارگروه اشتغال شهرستان بود پرداخت شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی بردسکن از احیا مجدد رشته های منسوخ شده در شهرستان خبرداد و اظهار داشت: تلاش بر این است که بعضی از رشته های منسوخ شده مجدد احیاء گردد و شاهد رونق بیشتر کارگاه های صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرمان باشیم.

پایان پیام/۷۰۰۵۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1622300

مهمترین اخبار ایران و جهان: