نیوز سیتی!
16 دی 1402 - 19:55

سرنگون کردن 4 موشک اوکراین بر فراز جزیره کریمه

وزارت دفاع روسیه روز شنبه از رهگیری موشک‌های اوکراین بر فراز شبه جزیره کریمه و سرنگون کردن 4 فروند از آن‌ها خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد یگان‌های پدافند هوایی این کشور چهار موشک اوکراین را بر فراز شبه جزیره «کریمه » سرنگون کردند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد:«پدافند هوایی حین انجام وظیفه چهار موشک اوکراینی را بر فراز شبه جزیره کریمه رهگیری و منهدم کرد.»

اوکراین امروز اعلام کرد که پایگاه هوایی «ساکی» در غرب کریمه را هدف قرار داده است.

این حمله یک روز پس از آن صورت گرفت که روسیه اعلام کرد حمله پهپادی اوکراینی را به کریمه دفع و ۳۶ فروند از آن‌ها را سرنگون کرده است.

اوکراین از زمان شروع جنگ با روسیه در چند نوبت به جزیره کریمه حمله کرده است. این جنگ به مرز دو سالگی خود نزدیک شده و روسیه حملات زمستانی را تشدید کرده است.

با ادامه حملات موشکی روسیه به مناطق مختلف اوکراین، «یوری ایحنات»، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت که روسیه تنها چند روز برای آماده سازی یک حمله موشکی جدید زمان نیاز دارد.

 این مقام نظامی اوکراین اظهار داشت: «فکر می‌کنم روس‌ها چند روز برای برنامه‌ریزی حملات موشکی زمان نیاز داشته باشند. هر موشک برنامه‌ریزی شده و مسیر آن مشخص است.کجا به راست و چپ بپیچد، کجا صعود کند و به  کجا ضربه بزند.»

دو شهر بزرگ اوکراین در روزهای گذشته مورد حملات موشکی روسیه قرار گرفتند که منجر به کشته شدن پنج نفر و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر شد. 

ایحنات در ادامه گفت که نیروی هوایی اوکراین نمی‌تواند درباره تاریخ یا دفعات حملات روسیه اظهار نظری کند. وی خاطر نشان کرد که روس‌ها از انبار موشک‌های دست ‌نخورده برخوردارند  و اکنون از آن‌ها استفاده می‌کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1628788

مهمترین اخبار ایران و جهان: