نیوز سیتی!
23 شهریور 1402 - 10:14

گام های نیک برای محرومان رودان

مدیرعامل بنیاد خیریه خواجه نصیر طوسی از گام های مثبت و موثر این بنیاد در حوزه های آموزش،درمان، آب، بازسازی منازل سیل زدگان و کمک به نیازمندان در شهرستان رودان خبر داد.

علیرضا کاردان پور تهرانی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودان با تشریح اهداف مختلف بنیاد خیریه خواجه نصیر طوسی به برخی از اقدامات این بنیاد در رودان اشاره  کرد و گفت: عملکرد این بنیاد خیریه در شهرستان با مشارکت و همکاری معتمدین و اعضای شورای اسلامی روستاها بسیار خوب پیش رفته است.

وی تصریح کرد: تاکنون این بنیاد موفق به احداث یک مدرسه ۶ کلاسه و یک مدرسه سه کلاسه شده است و ساخت یک مدرسه ۶ کلاسه دیگر و طرح توسعه یک مدرسه ۳ کلاسه و یک مدرسه دو کلاسه نیز در مرحله انعقاد تفاهم نامه قرار دارد.

وی ادامه داد: در حوزه درمان نیز یک مرکز خدمات جامع سلامت از سوی بنیاد خیریه خواجه نصیر طوسی در رودان احداث شده است و ساخت دو واحد محل زیست پزشک نیز در مرحله تفاهم نامه قرار دارد.

کاردان پور تهرانی خاطر نشان کرد: این بنیاد به مشکل آب در روستاها هم ورود کرده است و تعویض شبکه آب شرب روستاها نیز در مرحله تفاهم نامه است که بزودی اجرایی خواهد شد.

وی از مشارکت در طرح شهاب که شناسایی و هدایت استعداد های برتر علمی است نیز خبر داد و گفت: با مساعدت بنیاد ۱۵ نفر از دانش آموزان مستعد و نیازمند با همکاری مدیران مدارس و دبیران مجرب شناسایی و دوره های آموزشی و مشاوره تحصیلی و اردو برای آنها برگزار خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد خیریه خواجه نصیر طوسی بیان داشت: با شروع فصل بازگشایی مدارس این بنیاد آمادگی لازم را برای پرداخت هزینه لوازم تحریر، پوشاک، کتب درسی، هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان نیازمندان را در همه مقاطع تحصیلی دارد.

وی اضافه کرد: بنیاد خیریه خواجه نصیر طوسی توزیع گوشت قرمز گرم را هم در بین نیازمندان دارد و طی همین دو ماه اخیر بیش از ۱۶۰ میلیون تومان گوشت قرمز در بین نیازمندان شهرستان توزیع شده است.

علیرضا کاردان پور تهرانی خاطر نشان کرد: در طرح اکرام ایتام نیز با کمک معتمدین محلی ۳۵ نفر از ایتام نیازمند شناسایی و تحت پوشش قرار گرفته اند.

وی با یادآوری اینکه کار بنیاد خیریه خواجه نصیر طوسی در رودان از وقوع سیل سال ۱۴۰۰ در این شهرستان با توزیع اقلام مورد نیاز سیل زدگان آغاز شد، گفت: این بنیاد در احداث مسکن محروم هم فعال شده است  و هم اکنون یک باب منزل مسکونی و چند چشمه سرویس بهداشتی آماده تحویل به محرومان است.

کاردان پور  در پایان گفت: این بنیاد مانند اغلب ایام و مناسبت های مذهبی در طول سال که پخت غذای گرم را در برنامه دارد هم اکنون هم آمادگی لازم را برای پخت غذا برای دانش آموزان خوابگاهی در مدارس را دارد.

پایان پیام/۸۸۰۵۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1499188

مهمترین اخبار ایران و جهان: