نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 16:11

طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل با جدیت در حال اجرا است

استاندار اردبیل با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در همه شهرستان‌های استان با جدیت در حال اجرا است، گفت: با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب در برخی شهرستان‌ها، تا پایان امسال بخشی از واحد‌های مسکونی متقاضیان تحویل داده خواهد شد و تلاش می‌شود تا ۲ سال آینده اکثر واحد‌های در حال اجرا تکمیل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد عاملی بعد از ظهر امروز در بازدید از محل احداث طرح نهضت ملی مسکن شهرستان اردبیل در شهرک شهید سلیمانی، اظهار کرد: احداث مسکن یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های دولت سیزدهم بوده که این موضوع مهم در استان اردبیل هم با جدیت در حال انجام است.

وی افزود: حدود ۳۰هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل پس از ثبت‌نام و احراز شرایط، اقدام به واریز آورده‌های خود کرده‌اند که ۲۱هزار متقاضی در مرکز استان و ۹هزار متقاضی در سایر شهرستان‌ها هستند.

تکمیل واحدهای مسکونی در برخی شهرستان‌ها تا پایان سال جاری

استاندار اردبیل ادامه داد: در حال حاضر شاهد پیشرفت فیزیکی مناسب طرح نهضت ملی مسکن در تعدادی از شهرستان‌ها هستیم و تا پایان سال جاری بخشی از واحد‌های مسکونی به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

عاملی تصریح کرد: در شهرستان اردبیل نیز طی سال گذشته برای تأمین زمین با توجه به وضعیت نبود زمین دولتی، با مشکلاتی مواجه بودیم که این مشکلات در سال جاری برطرف و زمین مورد نیاز نهضت ملی مسکن مرکز استان تأمین شد و هم‌اکنون طرح در حال اجرا است.

شتاب در اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان اردبیل با تأمین زمین مناسب 

وی بیان کرد: برای ۱۷هزار متقاضی نهضت ملی مسکن شهرستان اردبیل در شهرک شهید سلیمانی جانمایی شده که ۵هزار واحد مرحله فوندانسیون را تمام کرده و باقی عملیات فوندانسیون تا پایان مهر انجام خواهد شد و جانمایی برای ۴هزار متقاضی دیگر مرکز استان اردبیل هم در دستور کار است.

استاندار اردبیل گفت: برای تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک شهید سلیمانی اردبیل اقدامات لازم آغاز شده که تأمین برق این شهرک در دستور کار بوده و تأمین گاز هم طراحی شده و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و در حوزه تأمین آب، راه و مخابرات نیز اقدامات مناسبی در حال انجام است.

عاملی تشریح کرد: تسریع در عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان اردبیل نیازمند همکاری حداکثری بانک‌ها بوده و تلاش می‌شود که تا ۲ سال آینده بخش حداکثری واحد‌های در حال اجرا به متقاضیان تحویل داده شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1493244

مهمترین اخبار ایران و جهان: