نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 20:46

انجام بیش از ۵۷۰ فقره نظارت بهداشتی بر مواکب مرزهای خوزستان

اهواز- مدیرکل دامپزشکی خوزستان از انجام بیش از ۵۷۰ فقره نظارت بهداشتی بر مواکب مستقر در مرزهای چذابه و شلمچه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عسکری فرد ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: به منظور افزایش و تشدید نظارت‌های بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی مصرفی مواکب، نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی خوزستان با حضور ۴۵ کارشناس بهداشتی به صورت ۲۴ ساعته در مرزهای چذابه و شلمچه به مدت ۱۸ روز انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به اینکه بالغ بر ۵۷۰ مورد بازدید و نظارت بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی از مواکب انجام شده است، افزود: از ظرفیت‌های نظارتی بهداشتی دامپزشکی سایر شهرستان‌های استان برای ایام اربعین در پایانه شلمچه و چذابه استفاده شد.

ناصر عسکری فرد ادامه داد: از اهداف مهم اجرای این طرح، انجام نظارت به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک میان انسان و دام از جمله بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تأمین سلامت و امنیت غذایی زائران اربعین حسینی بوده که در همین بازه زمانی انبارها و سردخانه‌های مواکب شناسایی و از سوی بازرسین بهداشتی دامپزشکی مورد رصد و پایش قرار گرفتند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان بیان کرد: در راستای آموزش، آگاهی بخشی و ابلاغ ضوابط بهداشتی در مواکب و رعایت اصول قرنطینه امنیت زیستی در مرزهای خروجی استان توسط زائران، دامپزشکی استان نسبت به نصب بیش از ۲ هزار پوستر اطلاعیه بهداشتی و بنر در ایام اربعین سال‌جاری اقدام کرد.

وی گفت: حفظ بهداشت و سلامت محصولات خام دامی مورد استفاده در مواکب و غذای زوار اربعین امام حسین (ع) از اولویت‌های مهم اداره کل دامپزشکی خوزستان بوده و با اعمال نظارت‌های بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی، بیش از یک هزار و ۴۰۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی مشکوک ضبط و تعیین تکلیف شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1493544

مهمترین اخبار ایران و جهان: