نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 14:07

ماجرای گلایه خانواده‌ها از فضا و تجهیزات 2 مدرسه در قزوین و خوزستان

دستور رسیدگی به وضعیت فضا و تجهیزات نابسامان 2 مدرسه در روستای نیارک قزوین و ابوحمیظه خوزستان داده شد.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در پی ابراز نارضایتی جمعی از والدین دانش‌آموزان از وضعیت دبستانی از توابع طارم سفلی قزوین و دبستانی از ابوحمیظه خوزستان، موضوع با دستور ویژه حمیدرضا خان‌محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بررسی و رفع مسأله در دستور کار اداره کل نوسازی مدارس استان‌های خوزستان و قزوین قرار گرفت.

ابراهیم سعادت‌فر مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین با حضور در محل مدرسه از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفت و پس از دریافت گزارشات کارشناسی، ضمن گفت‌وگو با دانش‌آموزان و والدین، دستورات لازم را جهت تسریع در حل مشکل صادر کرد.

وی گفت: مدرسه شهید جلوخانی در لیست فضاهای نیازمند تخریب و بازسازی استان قرار دارد. با توجه به شرایط موجود و ابراز نارضایتی جمعی از والدین دانش‌آموزان، با بررسی صورت گرفته مقرر شد در نخستین گام  این مدرسه تخلیه و دانش‌آموزان دوره ابتدایی به صورت موقت در دبیرستان شبانه‌روزی همان روستا به تحصیل خود ادامه دهند و کلاس دانش‌آموزان متوسطه اول در کانکس‌های استاندارد استمرار یابد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام گرفته طی دو هفته آینده کلنگ احداث ساختمان جدید دبستان به زمین زده می‌شود و ان‌شاءالله با استفاده از ظرفیت‌ مشارکت خیرین و اعتبارات دولتی، دانش‌آموزان سال تحصیلی آینده را در ساختمان تازه تأسیس آغاز خواهند کرد.

در خصوص تجهیزات مدرسه خوزستان نیز براساس پیگیری مدیرکل نوسازی استان و‌ بنا بر تأیید مدیر آموزش و پرورش شهرستان کمتر از 10 میز و نیمکت وضع مناسبی ندارند.

سعیدی پور از هماهنگی اعزام تیم کارشناسی و نیز ارسال میز و صندلی مناسب در روز جمعه ۷ مهر خبر داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520188

مهمترین اخبار ایران و جهان: