نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 18:47

رویگردانی اسرائیلی‌ها از خدمت نظامی شدت گرفته است

نتایج یک نظرسنجی جدید از جامعه صهیونیستی از تشدید رویگردانی آنها از خدمت در ارتش این رژیم حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که دستکم ۴۰ درصد از جامعه صهیونیستی از لغو خدمت نظامی، استقبال می‌کنند.

در این نظرسنجی این سوال از شرکت کنندگان پرسیده شده که آیا در صورت تصویب نهایی لغو خدمت نظامی برای جریان حریدی (یهودیان ارتدکس افراطی) ، از لغو آن برای خودشان نیز استقبال می کنند که پاسخ ۴۰ درصد از شرکت کنندگان به این سوال مثبت بوده است.

تال لیو رام خبرنگار روزنامه معاریو که نتایج این نظرسنجی را منتشر کرده در این باره گفت: بسیاری از اسرائیلی‌ها این اعتقاد را دارند که در صورت لغو خدمت نظامی برای جریان حریدی، این خدمت نظامی باید برای آنها نیز ملغی گردد.

موضوع لغو خدمت نظامی برای حریدی‌ها در شرایطی در بین صهیونیست‌ها جنجالی شده که تحلیلگران صهیونیست من اعلام خطر در این باره تاکید کرده اند که هر گونه تصمیمی درباره قانون خدمت نظامی برای ارتش، موجب فروپاشی آن می‌شود، چون در این صورت بقیه اقشار یهودی غیر از حریدی‌ها این حق را برای خود قائل می‌شوند که از خدمت نظامی خودداری کنند.

این در حالی است که وزیر اسکان رژیم صهیونیستی اخیرا گفته بود که در صورت عدم تصویب قانون لغو خدمت نظامی برای حریدی‌ها، کابینه نتانیاهو سقوط خواهد کرد.

پیش از این نیز، احزاب حریدی و راستگرایان افراطی در کابینه رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را تهدید کرده بودند که در صورت عدم تصویب قانون لغو خدمت نظامی برای حریدی‌ها، از کابینه خارج شده و موجبات سقوط آن را فراهم می آورند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1495088

مهمترین اخبار ایران و جهان: