نیوز سیتی!
06 مهر 1402 - 12:28

بزرگداشت «هفته وحدت» برای زنده‌نگداشتن شعائر دینی وظیفه است

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: زنده بودن اسلام بستگی به زنده ‌نگهداشتن شعائر اسلامی دارد، لذا بزرگداشت جشن‌ وحدت همان زنده‌ نگداشتن شعائر الهی و دینی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه امروز در جشن مردمی هفته وحدت که در شهرستان پاوه برگزار شد، اظهار کرد: افتخار ما این است که امت رسول‌الله (ص) هستیم.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) به عنوان الگو در قرآن کریم معرفی شده‌ است، ادامه داد: همه رفتار و کردار ما باید الهی و قرآنی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: زنده بودن اسلام بستگی به زنده ‌نگهداشتن شعائر اسلامی دارد، دین با شعائر زنده است، لذا بزرگداشت جشن‌ وحدت همان زنده‌ نگداشتن شعائر الهی و دینی است.

وی با تأکید بر زنده نگهداشتن شعائر دینی، تصریح کرد: وظیفه ما امروز سنگین است، باید آینده را بسیازیم. اسلام را ترویج و تبلیغ کنیم.

آیت‌الله علما خاطرنشان کرد: دشمن در گذشته به دنبال غارت نفت و ثروت کشور بود، ولی امروز به دنبال تصاحب مغزها، تفکرها و جوانان هستند.

وی ایران را به‌عنوان کشوری ثروتمند به لحاظ فکری و فرهنگی معرفی کرد و گفت: ملت و امتی ثروتمند هستیم از نظر اینکه هیچ‌کس توان ما را در آگاهی و بینش ندارد.

امام جمعه کرمانشاه اظهار کرد: به برکت اسلام و قدرت نظامی و فکری که داریم؛ امروز دنیا به ما احتیاج دارد و ما به کسی احتیاجی نداریم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، گفت: کار قرآن تبیین انسان، حیات، معنویت و... است، لذا علما، ماموستاها ومسؤولان نیز وظیفه دارند اسلام و انقلاب را برای جوانان تبیین کنند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1518588

مهمترین اخبار ایران و جهان: