نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 03:22

رئیس‌علی دلواری نماد استقامت و مقاومت است

بوشهر- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امشب از شهید رئیسعلی دلواری صحبت و از مقاومت و دلاور مردی‌های وی می‌گوئیم که سمبل و نماد استقامت و مقاومت است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی شنبه‌شب در کنگره سردار جنوب شهید رئیس‌علی دلواری با بیان اینکه در برهه کنونی پرچم مقاومت ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگری به اهتزاز درآمده است اظهار داشت: با این جایگاه باید از چنین دلیرمردانی مانند شهید رئیس‌علی دلواری تکریم شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: وجه دوم تکریم شهید رئیس‌علی دلواری نیز برای درس آموزی و شکرگزاری است.

وی گفت: بزرگداشت شهید رئیس‌علی دلواری علاوه بر قدرشناسی از شهیدی والامقام و قهرمان مبارزه با استعمار، تجلیل از کسی است که جان شیرینش را در کف دست گرفت و با استعمار جنگید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: چنانچه تاریخ کشور را ورق بزنیم می‌بینیم چه ظلم‌ها و بیدادها بر این مردمان مظلوم تحمیل شده است و قیام شهید رئیس‌علی دلواری نیز بعد از اتفاقاتی سال ۱۹۰۷ رخ داده و ایران به سه منطقه تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: در آن شرایط که کشور به عرصه نفوذ روسیه تزاری و انگلیس تبدیل شده بود مردانی مانند شهید رئیس‌علی دلواری تاب و تحمل چنین ظلم‌هایی را نداشتند و در مقابل استعمار ایستادگی و مقاومت کردند.

وی با بیان اینکه آن روزها عزت مردم ایران از بین رفته بود بیان کرد: امروز انقلاب اسلامی با برکت خون شهیدایی مانند شهید رئیس‌علی دلواری در این نقطه از تاریخ ایستاده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بین اینکه ایران اسلامی در آستانه تبدیل شدن به قدرتی نوظهور در عرصه بین المللی و متکی به باورها و اعتقادات ارزشمند دینی است افزود: نهضت اسلامی ایران در یکصد و هشتمین سالروز شهادت شهید رئیس‌علی دلواری بر بام تاریخ ایستاده و با قوت در حال حرکت است.

اسماعیلی با اشاره به عضویت ایران در پیمان‌های مهم منطقه و بین المللی، اضافه کرد: اینها در شرایطی است که دشمنان نانجیب ایران اسلامی از هیچ توطئه‌ای دریغ نکرده‌اند.

وی گفت: با وجود بسته شدن همه درها در شرایط تحریمی ایران اسلامی مقتدر و بدون لکنت از حق و حقوق ملت صحبت و اقتدار کشور را به رخ کشیده است.

اسماعیلی افزود: در حالی دشمن به خیال خود تصور می‌کرد با تهدید و تحریم نظام اسلامی را از پا در می‌آورد و در این مسیر نیروهای نامرئی و حامیان خود را پای کار آورد اما خدا با امت خمینی (ره) است و این ملت را از دوران سخت جنگ تحمیلی عبور داد.

وی رئیس‌علی دلواری را نماد استقامت و مقاومت عنوان کرد و افزود: امشب از شهید رئیس‌علی دلواری صحبت و از مقاومت و دلاور مردی‌های وی می‌گوئیم که سمبل استقامت و مقاومت است.

ایران اسلامی در مسیر اقتدار و سربلندی

اسماعیلی با بیان اینکه مقاومت نصرت و ایجاد قهرمانان بزرگ و سازش وابستگی و ذلت را به همراه دارد گفت: ایران اسلامی مسیر اقتدار و سربلندی را برگزیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: اربعین حسینی حرکتی معنادار در تاریخ و تا امروز کلیدواژه نهضت بزرگ اسلامی بوده است.

وی نهضت اربعین حسینی و عاشورا را از عوامل مهم در پیروزی نهضت انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) برشمرد و افزود: اربعین حرکت به سوی امام و بازگشت مردم به سوی امامت است که پایه گذار دوران ظهور خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به مطالبه‌های حوزه فرهنگ و هنر استان بوشهر گفت: مردم این استان و بویژه مردمان زادگاه شهید رئیس‌علی دلواری مطالبه‌هایی بحق دارند که نسبت به تحقق خواسته‌های آنان اهتمام ویژه وجود دارد.

وی به پیگیری برای راه‌اندازی مؤسسه‌ای با نام شهید رئیس‌علی دلواری و تکمیل پروژه ناتمام مجتمع فرهنگی شهید رئیس‌علی دلواری به صورت ویژه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1482244

مهمترین اخبار ایران و جهان: