نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 18:12

فارس من| خرید ۱۴۴ هزار تن گندم از کشاورزان اهوازی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهواز گفت: در بخش تولیدات گیاهی در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بیش از ۱۴۴ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویش‌هایی با نام دولت پول گندم‌کاران خوزستان را پرداخت کند و مطالبات گندمکاران خوزستان پرداخت شود در سامانه فارس من ثبت کردند.

حالا محمد غانمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهواز در تشریح اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: در بخش تولیدات گیاهی در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بیش از ۱۴۴ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شد.

وی به فعالیت‌های واحد حفظ نباتات اشاره و بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و پیش بینی طغیان بیماری‌ها در سال زراعی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ در طول سه ماه بیش از ۵۰ دوره آموزشی برای بهره برداران در مراکز ۴ گانه دهستان‌های تابعه برگزار گردید.

غانمی در ادامه اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون صادرات بیش از یک هزار ۲۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی اعم از بامیه قارچ برنج، گل‌های شاخه پریده و ... در بخش قرنطینه نباتی انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهواز بیان کرد: از جمله فعالیت‌های انجام شده در بخش مکانیزاسیون می‌توان به جذب ۱۹ دستگاه تراکتور، ۳ دستگاه کمباین و ۲۱ دستگاه ادوات شامل پهباد پشته، کار کف کار و دستگاه کشت مستقیم اشاره کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1481900

مهمترین اخبار ایران و جهان: