نیوز سیتی!
17 مهر 1402 - 15:23

نظارت بهداشتی در مراکز گردشگری نهاوند تقویت شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: نظارت بهداشتی در مراکز گردشگری نهاوند تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند محمدمهدی مجذوبی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای شبکه بهداشت نهاوند اظهار کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی دارای چند بعد کاری شامل حوزه بهداشت، درمان، غذا و دارو، خدمات سلامت و حوزه آموزش و تحقیقات و پژوهش هستند که در این زمینه با  توجه به اهمیت پیشگیری و بهداشت به لحاظ کاهش بار مالی آن باید توجه بیشتری به آن شود و در دستور مسئولین قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز در دیدار با مسئولین وزارت بهداشت بر این نکته تاکید داشتند افزود: بحث سلامتی آب و غذا و بهداشت محیط به ویژه در مراکز گردشگری از نکات مهمی است که می‌تواند سلامتی افراد را تضمین کند که در این خصوص باید جدیت بیشتری صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه نهاوند یکی از مناطق استان است که موضوع گردشگری در آن پررنگ است افزود:  طبق بازدیدها تا اردیبهشت‌ماه وضعیت بهداشت مراکز گردشگری خوب نبود که باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی ورود جدی و قوی‌تری اعمال شود و نظارت لازم صورت گیرد.

وی اعتباربخشی و نظارت را از جمله برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی برای حل مشکلات حوزه بهداشت عنوان کرد و افزود: برای حل مشکلات این حوزه بازدید و نظارت‌ها باید تقویت شود و مسائل مختلف پیگیری مستمر شود تا بتوان آنها را برطرف کرد.

مجذوبی از راه‌اندازی مرکز ماموگرافی در نهاوند خبر داد و با اشاره به تسریع در آماده‌سازی خانه‌های زیست پزشکان در شهرستان افزود: برای آماده‌سازی خانه‌های زیست پزشکان لازم است اقدامات ضروری صورت گیرد تا اقامت پزشکان متخصص در شهرستان فراهم شود.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1532844

مهمترین اخبار ایران و جهان: