نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 09:55

فراجا در ساخت مسکن محرومان آستین بالا زده است

اردبیل- رئیس کمیته امداد شهرستان مشگین‌شهر گفت: پادگان شهید بیگلری شهرستان مشگین‌شهر در ساخت مسکن مددجویان آسیب‌دیده از سیل اخیر، یاریگر کمیته امداد خواهد بود.

احمدعلی محب در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در بازدیدی که فرمانده پادگان شهید بیگلری مشگین‌شهر از مناطق سیل‌زده داشت، قرار شد تا به صورت ۵۰ درصد به ۵۰ درصد، پادگان و کمیته امداد مرمت و بازسازی واحدهای آسیب‌دیده را انجام داده و هزینه‌های آن را متقبل شوند.

وی تصریح کرد: در سیل چند روز پیش مشگین‌شهر و در ۲ روستای خانکندی و کوجنق، واحدهای مسکونی پنج خانوار آسیب کلی دیده که امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان مرمت و بازسازی این واحدهای مسکونی را انجام دهیم.

رئیس کمیته امداد شهرستان مشگین‌شهر گفت: برای ساخت این واحدهای مسکونی که رقم ۳۵۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده، قرار است نیمی از این مبلغ را پادگان شهید بیگلری در اولین فرصت پرداخت و نیمی دیگر نیز از طریق مساعدت کمیته امداد به صورت بلاعوض و تسهیلات کم بهره تأمین و در اختیار مددجویان قرار گیرد.

محب افزود: پس از امضای تفاهمنامه همکاری مقرر شد ساخت منازل مددجویانی که در سیل اخیر دچار خسارت شدند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن آغاز شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ساخت واحدهای مسکونی در مناطق سیل‌زده بعد از آواربرداری بنیاد مسکن آغاز می‌شود تا قبل از فرارسیدن فصل سرما امکان اسکان و تأمین سرپناه برای مددجویان تحت حمایت فراهم آید.

محب اضافه کرد: در سیل اخیر و در روستاهای خانکندی و کوجنق، پنج واحد مسکونی مددجویان آسیب کلی دیدند که در کنار کمک‌رسانی موقت، نسبت به تأمین سرپناه مقطعی نیز کارهای خوبی انجام شده است.

وی به سرکشی از بیماران زمین‌گیر در شهرستان مشگین‌شهر اشاره کرد و ادامه داد: با کمک خیر نیک‌اندیش یک دستگاه یخچال به خانواده بیماران زمین‌گیر اهدا شد تا خواسته این خانواده‌ها در بهره‌مندی از این وسیله اجابت شود.

رئیس کمیته امداد شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: بابت پرداخت هزینه درمان مددجویان نیز قول مساعد داده شد تا از منابع مختلف برای پرداخت هزینه این بیماران زمین‌گیر اقدامات شایسته به سرانجام برسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1484144

مهمترین اخبار ایران و جهان: