نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 17:09

جوانان ایرانی با ایمان و امید به دستاوردهایی چون موشک فتاح رسیدند

گرگان - امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه دستاوردهای نظامی ایران برای ابرقدرت‌های جهان غیرقابل باور است، گفت: جوانان ایرانی با ایمان و امید به دستاوردهایی چون موشک فتاح رسیدند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نمازجمعه امروز گرگان با اشاره به اینکه ایران با بهره‌برداری از موشک فتاح جزو پنج کشور دنیا در دستیابی به دانش ساخت این سلاح قرار گرفت که این موضوع برای بسیاری از ابرقدرت‌ها غیرقابل باور است، اظهار کرد: جوانان و دانشمندان ما در این فناوری‌ها به دنبال ساخت موشک‌های قاره‌پیما هستند که با سلاح‌های ایمان به خدا و امید به این دستاورد خواهند رسید.

وی با بیان اینکه دستیابی به این دانش و توانمندی‌ها نفی کننده، وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه نیست، افزود: اگرچه با این مشکلات آشنا هستیم، اما بدون شک با داشتن همان دو سلاح، می‌توانیم این مشکلات را هم برطرف کنیم.

نورمفیدی، ایمان به خدا و امید را دو سلاح مهم امام خمینی(ره) برای به پیروزی رساندن نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: امروز دشمن بیش از هر چیز به دنبال تضعیف این دو سلاح در جامعه به خصوص در بین جوانان است.

امام جمعه گرگان افزود: برای شناخت کارهایی که توسط امام راحل انجام شده هنوز نیاز به بینش بیشتری است.

وی ادامه داد: تحولی که در کشور ما بعد از قرن‌ها زیر سلطه ابرقدرت‌ها و بیگانگان انجام شد، در واقع نجات دادن آن توسط امام خمینی (ره) انجام شد و از زیر سلطه شرق و غرب بیرون آمد.

نورمفیدی، شعارهای استقلال، آزادی جمهوری اسلامی و نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی، را ازبرنامه های امام راحل دانست و گفت: این استقلال باعث شده تا نیروهای مسلح ما بتوانند موشک «هایپرسونیک فتاح» که یک موشک مافوق صوت بوده را با تکیه بر دانش و توان نیروهای داخلی و بومی بسازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تحولاتی که امروز در منطقه به خصوص در فلسطین شاهد هستیم، نشات گرفته از نامگذاری روز قدس است.

نورمفیدی با بیان اینکه با بررسی سیل تحولات جهان از زمان آغاز شروع حرکت امام خمینی (ره) تاکنون مشخص می‌شود حرکت ایشان در جهان تاثیر بسزایی داشته، گفت: امروز بسیاری از کشورهای اروپایی در حال خارج شدن از زیر بار دلار به عنوان واحد پول رایج معاملاتی خود هستند.

امام جمعه گرگان یادآور شد: با ایمان به خدا و امید، می‌توانیم به آنچه که مدنظر رهبر معظم انقلاب است برسیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1273188

مهمترین اخبار ایران و جهان: