نیوز سیتی!
05 خرداد 1402 - 18:03

فعالیت 21 طرح پرورش ماهی در سد سیمره

مدیر امور شیلات و آبزیان استان ایلام گفت: ۲۱ طرح پرورش ماهی در قفس به ظرفیت اسمی ۲۰۰۰ تن فعالیت می‌کنند.

رضا سلیمانی مدیر امور شیلات و آبزیان استان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: سد سیمره با ظرفیت بیش از ۳ میلیارد متر مکعب از پتانسیل‌های مهم استان در توسعه آبزی پروری بوده که در حال حاضر علاوه بر فعالیت صیادی از طریق صیادان بومی منطقه و صید گونه‌های بومی با نظارت ادارات مرتبط، پرورش ماهی در قفس نیز از جمله فعالیت های اقتصادی و اشتغال آور در سد سیمره است. 

وی افزود: ۲۱ طرح پرورش ماهی در قفس به ظرفیت اسمی ۲۰۰۰ تن فعالیت می‌کنند که در نیمه دوم سال گذشته حدود یک میلیون قطعه بچه ماهی در این قفس ها رها سازی شده است.

 مدیر شیلات استان تصریح کرد: از اواسط اردیبهشت سالجاری کار برداشت ماهی قزل آلا شروع و روانه بازارهای داخلی و بعضا صادرات به کشور همسایه شده است.

 وی ادامه داد: پیش بینی می شود در پایان خردادماه به عنوان پایان فصل برداشت، از سد سیمره بیش از ۱۲۰۰ تن ماهی با ارزش اقتصادی ۱۵۵ میلیارد تومان صورت گیرد. 

سلیمانی یادآور شد: توسعه این فعالیت و اجرای صنایع وابسته و تبدیلی از جمله سیاست‌های اداره شیلات بوده که با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان بدره در سالجاری هم انجام خواهد شد.

پایان پیام 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1239588

مهمترین اخبار ایران و جهان: