نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 19:17

نشست ساماندهی مشاغل کلانشهرها

اردبیل- اولین نشست تخصصی میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل کلانشهرها به میزبانی اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر شنبه در این نشست که معاونان خدمات شهری و مدیران میادین میوه و تره بار کلانشهرها حضور داشتند، شهردار اردبیل ضرورت ساماندهی مشاغل در کلانشهرها به ویژه انتقال مشاغل مزاحم را خواستار شد.

محمود صفری اظهار کرد: برای اولین بار کمیته تخصصی ساماندهی مشاغل کلانشهرها فعالیت خود را در اردبیل آغاز کرده و نشست بعدی نیز در اصفهان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این نشست ۴۰ مصوبه بعد از بررسی‌های تخصصی جمع بندی شده تا در سال جاری امکان اجرایی شدن پنج مصوبه اصلی در قالب کمیسیون تخصصی میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل کلانشهرها فراهم آید.

شهردار اردبیل عمده مشکل و معضل پیش رو را ضرورت ساماندهی وانت بارها و انتقال مشاغل مزاحم به خارج از محدوده شهرها اعلام کرد و گفت: در شهر اردبیل نیز انتقال میدان آهن فروشان و راه اندازی میادین میوه و تره بار با ساماندهی وانت بارها و نیسان در اولویت اصلی است که انتظار می‌رود تا پایان امسال این ۲ کار مهم در اردبیل به سرانجام برسد.

صفری افزود: به هیچ وجه فعالیت وانت بارها و نیسان عرضه کننده میوه چهره مناسب به شهرمان نداده بلکه به ایجاد و توسعه مشاغل کاذب و نامناسب دامن زده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم در قالب این کمیته‌ها و کمیسیون‌های تخصصی که با حضور مسئولان کلانشهرها در ابعاد مختلف انجام می‌شود، زمینه برای اجرایی شدن مصوبات با همکاری پلیس راهور و سایر نهادهای قضائی و انتظامی فراهم آید.

شهردار اردبیل اضافه کرد: در شهر اردبیل نیز عمده گلایه‌ها مربوط به پراکندگی مشاغل مزاحم و گاه کاذب است که گلایه‌ها و ناراحتی‌های عمومی مردم را نیز به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، با برگزاری اولین نشست تخصصی میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل کلانشهرها انتظار می‌رود کارشناسان و متخصصان این حوزه بتوانند در سال‌های آینده به راهکاری مناسب در غلبه بر مشکلات در این حوزه راه اندازی میادین میوه و تره بار محلی و ایجاد شهرک‌های مشاغل مزاحم شهری اقدام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1275800

مهمترین اخبار ایران و جهان: