نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 23:06

برخی در سیاست داخلی و خارجی به دنبال تحریف اندیشه امام(ره) هستند

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: برخی در سیاست داخلی و خارجی به دنبال تحریف اندیشه امام(ره) هستند این در حالی است که پیش از این خود را مدعی اسلام ناب می دانستند و رقبای خود را به اسم آمریکایی محکوم می کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیدمحمد حسینی در رویداد بین المللی گستره اندیشه امام(ره) که عصر امروز در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری هر ساله در ۱۴ خرداد در مراسم ارتحال امام راحل به تببین و بیان ابعاد مختلفی از شخصیت امام(ره) می پردازند تا تحریفی صورت نگیرد. این در حالی است که خواص گاهی دچار اهل خیانت می شدند و در عصر ما برخی بر امام توقف کردند در حالی که ایشان ولی فقیه بود و توانست تحول تفکر و اندیشه انقلابی ایجاد کند.

وی افزود: برخی در سیاست داخلی و خارجی در فکر تحریف اندیشه امام هستند این در حالی است که پیش از این خود را مدعی اسلام ناب می دانستند و رقبای خود را به اسم آمریکایی محکوم می کردند. در انتخابات مجلس سوم همه را متهم به اسلام آمریکایی می کردند اما بعدها با ۱۸۰ درجه چرخش، سینه چاک لیبرالیسم شدند که باید گفت آن ها انسان های ثابت قدمی نبودند و اهل افراط و تفریط بودند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: در رابطه با سازمان های جهانی و مجامع حقوق بشری مصادیق متعددی وجود دارد که در خصوص برخی جنایات سکوت کرده‌اند و باید گفت روزی نیست که نظام سلطه دچار جنایت نشود. اگر ماهیت غرب به درستی برملا شود بسیاری از آن ها فاصله می گیرند.

حسینی اضافه کرد: اگر بخواهیم تمدن اسلامی قدرت بگیرد باید از تمام ابزارها استفاده کنیم و لازم است شتاب و رشد علمی دانشگاه ها افزایش یابد و از نظر علمی در آینده جزو گروه های مرجع علمی دنیا شویم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی با مردم شرق تا غرب دنیا مانند برزیل، روسیه، آفریقای جنوبی، آمریکا، کوبا و مذهب های مختلف اعم از ازمنی، مسلمان و مسیحی از قرآن کریم، جملات قصار امام علی علیه السلام و شیوه امام راحل سخن می گوییم خیلی‌ها مجذوب و علاقه‌مند می‌شوند. این موضوع بیانگر این است که مردم دنیا شیفته و تشنه مسائل معنوی اخلاقی و علوم اسلامی هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: راهپیمایی عظیم اربعین عامل مهمی برای معرفی اهل بیت علیهم السلام به دنیا شده و مردم کشورهای مختلف در این اجتماع بزرگ شرکت می‌کنند که تاثیرات شگرفی دارد. باید گفت اسلام دینی نیست که مختص مکه و مدینه و عربستان و کشورهای عربی باشد بلکه نگاه جهانی دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به درس های زندگی و سیره اهل بیت علیهم السلام برای همه افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری، درس امام رضا(ع) برای همه این است که مسلمان از مبارزه خسته نشود چون دشمن همیشه بیدار است و در شکل های مختلف و لباس ها و نقاب های گوناگون و آرایش های رنگارنگ ظاهر می شود. 

حسینی ادامه داد: اینکه امام رضا علیه السلام به عنوان عالم آل محمد نامیده شده اند به خاطر مناظره های ایشان با پیروان و پیشوایان ادیان و مذاهب گوناگون بود. مامون این مناظره ها را با هدف غلبه بر امام برگزار می کرد اما امام با بیان منطقی و استوار پاسخ می داد و برخوردهای حاکمان و عالمانه در مقاطع مختلف داشتند.

وی به بیان ابعاد شخصیتی امام راحل از سوی برخی رسانه ها اشاره کرد و گفت: تعبیر آسوشیتدپرس از امام چهره ای مصمم، فولادین و سازش ناپذیر، تعبیر واشنگتن پست از امام به عنوان رهبری زاهد به معنای واقعی و نستوه و تعبیر رادیو آمریکا از ایشان چهره های پیشتاز بود چرا که امام منفعل نبود و با نوآوری ها و خلاقیت هایی که داشت پیشگام و تاثیرگذار بود و دیگران را در مقام واکنش قرار می داد. تعبیر نیویورک تایمز از امام به عنوان نیروی عمده در صحنه سیاست جهانی بود و تعبیر رادیوی دولتی آمریکا این بود که ایران را در مقابل نفوذ نظامی، سیاسی و اقتصادی آمریکا مصونیت بخشید.

این مقام مسئول با بیان اینکه جامعیت، مهمترین ویژگی امام راحل بود، تصریح کرد: امام راحل از همان سال 43 نگاه جهانی داشت و از ابتدا بحث فلسطین را مطرح کرد و آمریکا را صحنه گردان دنیا می دانست. نگاه ایشان به مسائل فقهی، تفسیر قرآن و اصول حرف های تازه برای علمای نجف که امام به انجا تبعید شده بود، داشت. ایشان آن چنان با قرآن مانوس بود که در روزهای آخر عمر خود و در بستر بیماری مشغول تلاوت قرآن بود. ایشان مفاهیم جدیدی را با توجه به اشرافی که بر قرآن کریم داشت با صراحت مطرح کرد که می‌توان به مستضعف، مستکبر، حزب الله و اینکه آمریکا شیطان است، اشاره کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: امام تفکرات التقاطی را با زیرکی، ذکاوت و هوشیاری تشخیص می داد و همانطور که امام راحل پیش بینی کرد که جای مارکسیست ها در موزه است، رهبر معظم انقلاب نیز طی سالهای اخیر از افول آمریکا سخن گفته اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1253844

مهمترین اخبار ایران و جهان: