نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 11:24

جنگ رسانه‌ای میدان اصلی نبرد دشمن علیه انقلاب اسلامی است

مشهد ـ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: میدان اصلی نبرد دشمن علیه انقلاب اسلامی که زمینه‌ساز سایر توطئه‌ها و طراحی‌های خصمانه هم محسوب می‌شود؛ جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین موسی پور در مراسم تجلیل و تقدیر از جهادگر عرصه جهادتبیین، در همایش سراسری رؤسای دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مشهد مقدس اظهار کرد: میدان اصلی نبرد دشمن علیه انقلاب اسلامی که زمینه‌ساز سایر توطئه‌ها و طراحی‌های خصمانه هم محسوب می‌شود؛ جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: امپراتوری دروغ، تزویر و تحریف با آخرین ابزارها و همه توان و با صرف هزینه‌های گزاف به مصاف نظام مقدس جمهوری اسلامی آمده و به قصد نفوذ در ذهن، فکر و تغییر باورها و اعتقادات و تسخیر اندیشه‌ها، جنگ ترکیبی تمام عیاری را علیه ملت ایران آغاز کرده است

وی تاکید کرد: راهکار مؤثر برای مقابله با این هجمه سنگین، جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید کردند.

موسی پور گفت: جهاد تبیین یک وظیفه عمومی و همگانی برای صاحبان فکر، اندیشه و قلم و برای دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغاتی کشور یک واجب فوری و قطعی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در این زمینه بیان کرد: پس از صدور فرمان ولی امر مسلمین، گروه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد و افراد و اشخاص و چهره‌های فرهنگی تبلیغی وارد این عرصه جهاد مقدس شدند و اقدامات خوبی نیز تاکنون صورت گرفته؛ گرچه تا شرایط مطلوب و خنثی سازی حجم عظیم تبلیغات منفی دشمن بسیار فاصله داریم.

وی اعلام کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پس از بررسی فعالیت‌ها، اقدامات و آثار مختلف در موضوع جهاد تبیین، جناب حجت الاسلام آقای سید محمدحسین راجی از پژوهشگران برتر در این زمینه را به عنوان جهادگر موفق عرصه جهاد تبیین سال ۱۴۰۱ انتخاب نمود که از خدمات مخلصانه و تلاش‌های عالمانه این بزرگوار تجلیل و تقدیر می‌شود.

مهمترین چالش کشور چالش ذهنی است

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسین راجی، مدیر اندیشکده راهبردی سعدا، ضمن تشکر از اقدام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بارها ضرورت جهاد تبیین را با الفاظ و بیانات مختلف مورد تاکید قرار داده و در سال ۱۳۹۷ در حرم امام رضا (علیه السلام) فرمودند؛ امروز مهمترین چالش کشور چالش ذهنی است و خود ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب؛ مهمترین برنامه تبیینی را ترسیم فرمودند و ما وظیفه داریم بنابر حکم جهاد رهبر انقلاب در این عرصه به طور جدی تلاش کنیم.

مدیر اندیشکده راهبردی سعدا گفت: نکته اصلی این است که جهاد تبیین مشتمل بر چه ارکانی است و لازم است دقیقاً چه چیزهایی را تبیین گردد؟ حجت الاسلام والمسلمین راجی افزود: اصول و امهات و مبانی انقلاب شامل مباحثی از قبیل آزادی، عدالت و چرایی استکبارستیزی و سایر اصولی است که به عنوان شعار اصلی، اهداف و آرمان‌های انقلاب شناخته می‌شود و شبهات مورد توجه جوانان باید احصاء و پاسخ مناسب برای آن ارائه شود.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم شبهات مورد نظر جوانان را دسته‌بندی کنیم شامل ۶ مبحث است که محور نخست به اصول و مبانی انقلاب و ۵ محور مربوط به شبهاتی است که علیه نظام مطرح می‌شود و رسانه‌های معاند با عملیات روانی و ترویج این ۵ موضوع اذهان مردم را تخریب می‌کنند و رسالت ما در جهاد تبیین، روشنگری در خصوص این موضوعات و بیان واقعیات است.

راجی تطهیر رژیم پهلوی، تخریب دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی، تحلیل ریشه مشکلات کشور، معرفی واقعیات کشورهای دنیا و دشمن شناسی از جمله مهمترین موضوعات مورد نظر جوانان برشمرد و افزود: این پنج مورد، نیاز به تبیین دارند و در کنار این مباحث لازم است امهات، اصول و اهداف والای انقلاب هم به درستی برای جوانان تبیین گردد تا در جوانان ایجاد نشاط و انگیزه نموده و راهکاری برای مقابله با دشمن و خنثی نمودن هجمه‌ها علیه انقلاب باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1229588

مهمترین اخبار ایران و جهان: