نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 18:06

آغاز صادرات محصولات کشاورزی گلستان از پایانه مرزی اینچه برون

گرگان- سرپرست پایانه مرزی اینچه برون با بیان اینکه این پایانه آماده صادرات محصولات کشاورزی استان است، گفت: سیب زمینی مهم ترین محصولی است که بنا است به کشورهای دیگر به ویژه قزاقستان صادر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فیروز آرمان پور بعدازظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با شروع فصل برداشت محصولات کشاورزی کار جابجایی محصولات کشاورزی از گلستان به مقصد سایر استان ها و حتی کشورهای دیگر هم شروع شده که مقصد درون استانی برخی از این محصولات پایانه مرزی اینچه برون است.

سرپرست پایانه مرزی اینچه برون افزود: در روز جاری شاهد اعزام ناوگان صادراتی سیب زمینی به وزن حدود ۲۵ تن به مقصد قزاقستان و همچنین تخلیه بار یک تریلی به وزن حدودی ۱۳ تن سیب زمینی در محوطه پایانه مرزی اینچه برون بوده‌ایم که منتظر صادرات به خارج کشور است.

وی بیان کرد: از زمان برداشت محصولات کشاورزی در گلستان، سیب زمینی مهم ترین محصولی است که بنا است به کشورهای دیگر به ویژه قزاقستان صادر شود.

آرمان پور ادامه داد: پایانه مرزی اینچه برون با حدود ۳۰ هکتار وسعت، تنها مرز رسمی کشور در استان گلستان بین ایران و ترکمنستان است که بخشی از مراودات اقتصادی, اجتماعی بین دو کشور از طریق آن انجام می شود و ۵۵ کیلومتر تا آق‌قلا و ۷۵ کیلومتر تا گرگان مرکز استان فاصله دارد.

آرمان پور گفت: عبور راه‌آهن بین‌المللی ایران - ترکمنستان – قزاقستان، بازارچه مرزی، تالاب‌های آلماگل و آلاگل، مشترکات فرهنگی و برنامه‌هایی که برای رونق اقتصادی و اجتماعی این منطقه دیده شده، مهمترین عامل تردد و جاذبه گردشگری به این منطقه شده و این مرز و پایانه آن را هم به یکی از مرزها و پایانه های فعال کشور تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز بالغ بر ۷۴ هزار و ۴۶۰ تن کالا به دنبال سه هزار و ۳۴۶ تردد از این مرز توسط ناوگان خارجی ایرانی، ترکمن، ترک و قزاق و غیره ثبت شده است.

سرپرست پایانه مرزی اینچه برون یکی از مهمترین برنامه های ارتقای این مرز را اجرای طرح جامع پایانه مرزی اینچه برون نام برد که هم اینک در حال پیگیری مجددانه مسئولان استانی قرار دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1233800

مهمترین اخبار ایران و جهان: