نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 15:40

عوامل محافظ و خطر آسیب‌های اجتماعی در زنجان شناسایی می‌شود

زنجان-سرپرست معاونت پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان زنجان گفت: عوامل محافظ و خطر آسیب‌های اجتماعی و شدت و گستردگی آن در زنجان شناسایی می‌شود. 

شهناز آقاخانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: موضوع آسیب‌های اجتماعی و روش‌های مقابله با آن از موضوعات بااهمیت امروز است که حل این چالش‌ها نیازمند همکاری خانواده‌ها و همه متولیان امور اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه آگاهی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی نیازمند پژوهش‌های دقیق و کاربردی است، ابراز کرد: به همین منظور دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی، طراحی نظام رصد آسیب‌های اجتماعی را در برنامه خود قرار داده تا توجه بیشتری به تغییرات روند آسیب‌ها و تعیین‌کننده‌های آن داشته باشد.

سرپرست معاونت پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: در این ارتباط عوامل محافظ و خطر آسیب‌های اجتماعی مورد شناسایی قرار گرفته تا مداخلات پیشگیرانه در عرصه‌ آسیب‌های اجتماعی متناسب با این عوامل به اجرا درآید.

وی شناخت وضعیت موجود و داشتن تصویری روشن از وضعیت آسیب‌های اجتماعی در استان، شناسایی عوامل تعیین‌کننده آسیب‌های اجتماعی و بررسی روند آسیب‌های اجتماعی و همچنین برنامه‌ریزی مناسب در راستای پیشگیری از آسیب‌ها را جزو اهداف طرح رصد آسیب‌های اجتماعی برشمرد.

آقاخانی ادامه داد: طراحی برنامه‌های مناسب برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار و همچنین برنامه‌هایی برای پیشگیری از عوامل سبب‌شناختی و افزایش عوامل محافظتی از دیگر اهداف طرح رصد آسیب‌های اجتماعی است.

وی بیان کرد: در این طرح سعی شده تا ضمن تعیین مولفه‌های محافظ و خطر آسیب‌های اجتماعی، اهمیت، گستردگی و شدت مولفه‌های خطر و محافظ آسیب‌های اجتماعی نیز تعیین شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1228044

مهمترین اخبار ایران و جهان: